2009.01.13. 18:55
Megbukott az új vasúti menetrend
Éktelen haragra gerjedtek a dél-somogyiak – egyes érdekvédők szerint újra kellene írni az épp egy hónapja hatályba lépett vasúti menetrendet. Azt mondják: a mostani ezrek mindennapjait nehezíti meg, ezért a régi utazási feltételek visszaállítását kérik.
– Szerintem nincs a helyzet magaslatán a vasút, a közlekedés sokak számára súlyos nehézséget okoz – hangsúlyozta kedden Kovács János, a megyei munkástanácsok elnöke, aki újabb levéllel bombázta a MÁV-Start vezetését. – Vesszőfutásunk már hetek óta tart, ám nem estünk kétségbe. Ha szükséges, még újabb leveleket küldünk a vasúti vezérkarnak és aláírásgyűjtésbe kezdünk a környéken.
[caption id="" align="aligncenter" width="600"] Az állomáson is le kell küzdeni az akadályokat
[/caption]
Lemaradt jákói diákok, dél-somogyi bejárók mindennapos megpróbáltatásai, késések – néhány példa az év eleji utaspanaszok közül. Kovács János, aki már több levelet írt a "problémákkal terhes vasúti közlekedés" miatt, ismét a problémák megoldását sürgeti. A Gyékényes-Dombóvár vonalon tapasztalt gondokat kívánja orvosolni.
[caption id="" align="alignright" width="400"] Kovács János nem adja fel
[/caption]– A felvetésünkre kapott választ a megszokott sablon alapján írták – utalt a vasúttól kapott levél tartalmára. – Az a baj, hogy szerintünk egyes szakemberek nem foglalkoznak túlságosan a napi problémákkal. Nem ismerik a helyiek gondját. Nyilván arról sincs információjuk, hogy az új menetrendnek köszönhetően a dél-somogyi településekről hajnalok hajnalán indulnak el a diákok. Reggel hat előtt már a megyeszékhelyre érnek, s a tanítás megkezdéséig az utcán lézengenek. Erre mi szükség van? Délután is idegesítő a helyzet. Régebben még délután kettő előtt felszállhattak a Nagykanizsa felé közlekedő vonatra, most az államvasút negyed kettőre előrehozta az időpontot. Így a tanulók csak a 14.50-es járatot csíphetik el. Estére érnek haza a fiatalok, későn tanulhatnak, keveset pihennek. Nem értem, hogy mire jó a reformként tálalt menetrendi bűvészkedés?
Kovács János, aki 41 évig dolgozott a MÁV-nál, azt állítja: a vasútnak is érdeke az utas-szerzés. Ennek egyetlen módja van: együtt kell működni az utazóközönséggel.
– A menetrendkészítéshez értő szakembereket vegyen fel a vasút – folytatta. – S követeljék meg tőlük, hogy a tervezeteket egyeztessék az érintett térségek nagyobb állomásain, intézményeiben. Így valószínűleg több utas lenne, s kevesebb reklamáció.
Az elnök úgy fogalmazott: lehet, hogy bizonyos szakemberek nyeregben érzik magukat, ám ők nem tartanak senkitől. Egészen addig folytatják küzdelmüket, amíg kézzel fogható eredményt nem érnek el.
Dideregtek az utasok
A Kaposvár-Fonyód között közlekedő péntek délutáni - 13.20-as - járatra csaknem 100 utas nem fért fel – számolt be egy olvasónk. Lapunknak elmondta: az egy darab BZ-személykocsi aznap kevésnek bizonyult. Ezért az utasokat leszállították, s a motorvonat helyett a hagyományos, nagy méretű vasúti személykocsikban vitték el őket a Balaton partra. A kellemetlen kaland – ahogy közölték – a vagonokban folytatódott. Ezekben ugyanis meglehetősen hideg volt.– Műszaki problémák jelentkeztek – ezzel magarázta a nehézséget kedden Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-Start Zrt. szóvivője. Kifejtette: emiatt az eredeti vonatösszeállítással nem indulhatott el a szerelvény.. A probléma gyors megoldása érdekében az elromlott kocsik helyett a rendelkezésre álló két darab, négytengelyes kocsit állítottak be.
– Mivel gyors intézkedésre volt szükség, sajnos, már nem volt lehetőség a kocsik kellő mértékű felfűtésére – erősítette meg információnkat a szóvivő. – Hiszen akkor jelentős késéssel tudott volna elindulni a vonat.
– Műszaki problémák jelentkeztek – ezzel magarázta a nehézséget kedden Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-Start Zrt. szóvivője. Kifejtette: emiatt az eredeti vonatösszeállítással nem indulhatott el a szerelvény.. A probléma gyors megoldása érdekében az elromlott kocsik helyett a rendelkezésre álló két darab, négytengelyes kocsit állítottak be.
– Mivel gyors intézkedésre volt szükség, sajnos, már nem volt lehetőség a kocsik kellő mértékű felfűtésére – erősítette meg információnkat a szóvivő. – Hiszen akkor jelentős késéssel tudott volna elindulni a vonat. Kovács János nem adja fel Az állomáson is le kell küzdeni az akadályokat -->