Segít a család?

2019.06.11. 12:09

Mi elvagyunk, de a szüleinket átverhetik a weben

Az idősebb generáció kiszolgáltatottsága miatt aggódnak a magyar fiatalok.

A megfelelő technikai felkészültség hiányában egyre nehezebb helyzetbe kerülnek a szülők, többnyire leginkább családtagjaiktól kérnek segítséget.

Egyértelműen kimutathatók a generációs különbségek az idősebb, technológiához kevésbé értő és a fiatalabb, gyakorlott nemzedékek között.

A magyarországi adatokat is elemző, itt elérhető Kaspersky „Can you just” jelentéséből kiderül, hogy az 55 év felettiek majdnem

fele ismeri el, nagyon keveset vagy semmit nem tud a technológiáról,

problémát jelent neki egy-egy új elektronikus eszköz beüzemelése, ezen belül 52%-uk családtagjai segítsége nélkül nehezen tudná megoldani az új technikák miatti kihívásokat.

A fiatalabb generáció közel kétharmada pedig attól tart, hogy amíg ők távol vannak, a szüleiktől pénzt csalnak ki bűnözők vagy más, internetes feladatok során akadnak el.

A fiatalok tartanak tőle, ez lesz a téma

A technológia a mindennapi élet részévé vált, és ez nem csak a fiatal generációra vonatkozik. Mihelyst megtanuljuk, hogyan működik az egyik berendezés, máris új érkezik a helyébe a piacra. Remekül hangzik, hogy az egyes készülékek megkönnyítik életünket, persze csak akkor, ha be tudjuk üzemelni és rendszeresen használni azokat.

Az 55 év feletti magyar válaszadók majdnem háromnegyede (70,7%) a „felszabadító”, „lehetőségeket teremtő” kifejezésekkel jellemezné a modern technológiát, mégis közel felük állítja, hogy nagyon keveset vagy semmit sem tud a használatáról és működéséről.

Szeretik, de nem tudják

Segítségért leginkább családtagjaikhoz (70%) fordulnak és záporoznak a „Meg tudnád javítani a telefonom?” vagy a „Meg tudnád nézni és újraindítani a routert?” kérdések. Ez pedig odavezetett, hogy ma már a 17-54 éves korosztály 64,8%-a aggódik szüleiért.

Utóbbiak közül 29,6% attól tart, e-maileken keresztül pénzt csalnak ki felmenőiktől, 18,5%-uk azért nyugtalankodik, hogy nem tudnak interneten banki ügyeket intézni nélküle, 15%-uk fél, hogy online védelmük nem megfelelő, míg 12%-uk aggódik, következő látogatásuk során újabb feladatok várnak rájuk.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!