Csak önnek

2021.08.24. 17:43

Zuckerberg nem viccelt: itt a Facebook-univerzum, egyelőre cégeknek

Ez az újdonság messze nem csupán a vírus negyedik hullámára adott válasz, hanem az első lépés egy virtuális Facebook-világ megteremtéséhez.

Ami először inkább hápogó médiakacsának tűnt. Nem könnyű elhinni, hogy Mark Zuckerberg tényleg komolyan veszi a tervét, miszerint fel fogja építeni a teljes egészében a virtuális valóságba helyezett Facebookot, melyben az emberek headsettel a fejükön (szemükön-fülükön) érintkeznek, beszélgetnek egymással.

Nem kell kimozdulni a szobából, a Facebook majd a számítógépen keresztül építi fel a metavilágot.

Ehhez képest hivatalosan is elindult a virtuális Facebook-valóság korai tesztváltozata. A közösségi óriásvállalat a vírus miatt távoli-otthoni munkavégzésre kényszerülőknek fejlesztette a Horizon Workrooms nevet kapott megoldást: a VR-szemüveget viselők az alábbi videón látható virtuális térben beszélgethetnek egymással.

A Facebook szerint a rajfilmszerű megoldás egy lépés a futurisztikus „metaverzum” felépítésében, amelyről Mark Zuckerberg vezérigazgatója az elmúlt hetekben beszélt.

A kiadott béta verzó tizenhat virtuális résztvevőt rajzol-jelenít meg,

a szoftver innen letölthető.

Meglepő módon ingyenes a Horizon Workrooms, bár azért itt is gyanítható némi kereskedelmi csavar: a technológia a sokféle 3D szemüveg közül csak és kizárólag a Facebook által felvásárolt Oculus szemüvegen fut – a Quest 2 headset viszont 300 dollárba kerül.

A Quest 2 headsetnek most amúgy is jól jön egy kis rászervezett támogatás, hiszen a cégnek nemrég le kellett állítania a forgalmazását a U.S. Consumer Product Safety Commission (Amerikai Fogyasztói Biztonsági Tanács) döntése miatt. A CPSC mintegy négymillió készüléket hívatott vissza bőrirritáció miatt az Egyesült Államokban.

A metaverzum fogalmát egy bizarr és abszurd mű, Neal Stephenson Snow Crash című regénye vezette be még 1992-ben. A platformot, ahol digitális és fizikai világ találkozik, Mark Zuckerberg „megtestesült internetként” írja le.

A Facebook azt állítja, hogy a virtuális szemüveggel folytatott munkahelyi beszélgetések tartalmát nem fogja felhasználni a hirdetéscélzáshoz a közösségi oldalon.

Borítóképünkön a Horizon Workrooms

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!