Új célok

2018.09.05. 07:51

Így érdemes belevágni a karrierváltásba

Komoly dilemma a váltás, hiszen ott kell hagyni az ismereteink és tapasztalataink jelentős részét, a kapcsolatrendszerüket sem fogjuk tudni használni, és idősebb korban más érzés az elejéről kezdeni valamit.

Minden ilyen döntésnek az a rákfenéje, hogy elölről kell kezdeni, amit az ember nem vállal fel szívesen. El kell adnunk magunkat egy új cégnél, meggyőzőnek kell lennünk, ugyanakkor nincs is tapasztalatunk az új, másik iparágról. Az Origo cikkében összeszedte az ilyenkor leghasznosabbnak bizonyuló tanácsokat.

Változtassunk a szakmai történetünkön

Nem kell lehazudni a csillagokat, de a sikeres karrierváltás érdekében érdemes kicsit áramvonalasítani a sztorit. A cél az, hogy a HR-es úgy érezze az összkép alapján, hogy ránk van szüksége. Nem kell dicsekedni, a lényeg az, hogy kiemeljük azokat az erősségeinket, amelyeket az új munkáltatónk is vonzónak találhat – mutat rá a cikk.

Azonosítsuk be a „továbbvihető„ készségeket

Az „áramvonalasítás” érdekében persze azt is tudni kell, melyek is azok a készségek, amelyekre szükség lesz az új iparágban – írják. Ezek nem is feltétlenül az új iparághoz kötődnek, sokkal inkább ahhoz fontosak, hogy az új képességeket elsajátítsuk. Ezekről van szó: kritikus gondolkodás, kommunikációs készségek, csapatmunka, vezetői készségek, multitasking.

Kerekedjünk felül az imposztor-szindrómán

Az összefoglaló szerint a fentiek mellé kell még valami a sikerhez: mentálisan is felkészülten kell megérkezni az új állásba, tehát magabiztosan kell váltani és el kell hinni magunkról, hogy képesek vagyunk az új munkára. Az imposztor-szindrómát akkor érzi az ember, amikor kilép a komfortzónájából, és valami újba kezd. De ez legyőzhető.

Legyen egy ütemtervünk

Nem egyedül váltunk iparágat, emberek százai teszik naponta. Érdemes felkészülni a váltás előtt, egy olyan (volt) kolléga vagy barát, családtag tapasztalatai alapján, aki már átment egy iparág-váltáson – javasolja a cikk. A Linkedin és más hasonló oldalak is segíthetnek abban, hogy olyan területen dolgozókat találjunk, ahová vágyunk, akik ugyanakkor a mi szakmánkból érkeztek. A közösségi oldalon a „job description„ szekció segíthet ebben. Ez ráadásul még motivál is, hiszen láthatjuk, hogy másoknak sikerült ugyanaz, amire elszántuk magunkat.

Borítóképünk illusztráció. Forrás: Shutterstock

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!