viselkedés

2018.08.30. 22:05

Étteremetikett mindenkinek

Mit illik és mit nem illik?

Elmenni vacsorázni egyet jelent a kikapcsolódással. Megjelenünk, rendelünk, eszünk, fizetünk és jóllakottan távozunk. Egyszerűnek hangzik, nem? Mégis egy tucat kimondott- és kimondatlan szabálynak kell megfelelnünk, ha nem akarjuk lejáratni magunkat a kíséretünk vagy éppen a személyzet előtt.

Az étteremben dolgozó emberek munkája sokkal bonyolultabb, mint amilyennek tűnhet. Egy pontosan működő terv alapján mehet csak flottul a kiszolgálás, így próbálja meg megkönnyíteni a munkájukat azzal, hogy figyel, hogy ne kövesse el az alábbi hibákat – írja a Mindmegette.

VISSZAKÜLDENI A MÁR FÉLIG ELFOGYASZTOTT FOGÁST

Ha eszik egy-két falatot az ételből, majd rájön, hogy nem ízlik, és ezt udvariasan közli a pincérrel, a felszolgáló igyekezni fog, hogy megoldja a problémát, hiszen senkinek sem érdeke, hogy a vendég rossz szájízzel hagyja el az éttermet. Ezzel ellentétben, ha behabzsolja a fogás felét, majd közli, hogy az nem az ő ízvilága, abban a reményben, hogy vigaszdíjként törlik a számláról az ételt, nem túl elegáns.

AZT MONDANI, HOGY KÉSZEN ÁLL A RENDELÉSRE, MIKOR MÉG KÖZEL SEM

A pincéreknek tényleg minden perc számít, így abszolút udvariatlanság az asztalhoz rendelni a kiszolgálót, hogy végighallgassa, ahogy a vendég a lazac és a csirke között örlődik. Ennyi idő alatt már rég kivihette volna a mustárt a másik asztalnál ülő párnak, akik már igen elborult arckifejezéssel tekintgetnek felé.

KOSZOS ZSEBKENDŐT HAGYNI AZ ASZTALON

A pincérek nem szolgák. Valakinek fel kell vennie az asztalon hagyott koszos papírzsepit, és ha az a vendégé, jobb, ha ezt ő teszi meg. Grátisz tanács: damaszt szalvétába nem fújunk orrot.

FIZETÉS UTÁN AZ ÉTTEREMBEN LEBZSELNI

Minél kevesebb asztala van a felszolgálónak, annál kevesebb jattot tud keresni. Ha az étkezés után még fél óra-óráig ott üldögél, az ő idejét rabolja, és neki kerül pénzbe. Továbbá természetesen borítja az egész foglalási rendet, ezért számos helyen udvariasan továbbállásra buzdítanak- érthető okokból.

KÖZVETLENÜL KONYHAZÁRÁS ELŐTT ÉRKEZNI

Ha egy étterem este tizenegykor bezár, nem illik megjelenni háromnegyed tizenegykor közölve, hogy vacsorázni szeretne. Több mint valószínű, hogy a személyzetnek nehéz napja volt, és még így is rengeteg takarítanivaló vár rájuk mielőtt hazamehetnének. Ne nehezítse meg a napjukat, azzal, hogy tíz perccel a zárás előtt betoppan!

AZ ASZTAL LETISZTÍTÁSA ELŐTT ODAÜLNI

Értjük, hogy tele van a hely, és szeretne lecsapni az egyetlen szabad asztalra, de várjon addig, amíg a személyzet eltakarítja az előző vendégek maradékait. Ha odaül a koszos asztalhoz, nem fognak előbb kiszolgálni, ráadásul megnehezíti a pincérek munkáját azzal, hogy az asztal közelében tolong.

TOLAKODÓ STÍLUS A KISZOLGÁLÓ SZEMÉLYZETTEL

Ne tegezze, ne szólítsa a nevén, és főleg ne érjen hozzá – legyen legalább olyan tisztelettel a kiszolgáló személyzet felé, mint ahogy azt elvárná tőlük.

Borítókép: Illusztráció / Shutterstock / wavebreakmedia

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!