húsz pont

2017.07.15. 15:28

Fazekas: az életminőséget védi a kormány élelmiszerbiztonsági akcióterve

Húszpontos élelmiszerbiztonsági akciótervet dolgoz ki a kormány, elősegítve az élelmiszerek minőségének javítását, a vásárlói tudatosság fejlesztését és a hatósági tevékenység hatékonyságának növelését – mondta a földművelésügyi miniszter szombaton a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszaderzsen. Kiemelte: a kiskereskedelemben kapható magyar termékek aránya 2010 óta harmincról hatvan százalékra emelkedett.

Fazekas Sándor fontosnak nevezte, hogy az élelmiszerek nagy részét a magyar élelmiszeripar állítsa elő a magyar mezőgazdaság által megtermelt alapanyagokból. Mindez további munkahelyeket teremt és segíti a gazdák megélhetését is. Azt szeretnénk elérni, hogy a magyar fogyasztók biztonságos, GMO-mentes, jó minőségű és egészséges élelmiszerekhez jussanak − mondta az agrártárca vezetője.

A kormány komplex kampányt indít erősítve a minőségi termelés szabályozását − mondta a miniszter, fontosnak nevezve egy olyan minősítési rendszert, amely segíti az élelmiszerek közötti eligazodást. Bővítik és fejlesztik a hatósági szakértői munkát, az ellenőrzéseket, és támogatják az élelmiszerek megkülönböztetésére alkalmas önkéntesen alkalmazható eszközök, védjegyek elterjesztését – sorolta.

Szintén feladat az élelmiszerek S-QR kód védjegyének megtervezése és létrehozása − jelentette ki Fazekas. Hozzátette: ez lehetővé teszi, hogy a legkorszerűbb számítástechnikai eszközökkel lehessen információkat gyűjteni az élelmiszerekről. A következő időszakban kampányt indítanak a vásárlók tájékozottságának növelésére. Ezt szóróanyagok, kiadványok és képzések szolgálják majd. Az iskolai oktatásban is szerepet kap az élelmiszerek megismerése – mondta a miniszter.

Fazekas Sándor jelezte: a 2019-ig tartó „kampány” forrásigénye mintegy kétmilliárd forint. Ebből 2017-ben 150 millió-t, 2018-ban egymilliárd-ot, 2019-ben pedig több mint 700 millió forintot költenek erre.Hozzátette: néhány hónap múlva a munkának már jól látható eredményei lesznek.

Az agrártárca vezetője szólt arról is, hogy a magyar termékek arányát szeretnék tovább növelni a kiskereskedelmi forgalomban. Míg 2010-ben ez 30, idén már 60 százalék.

Ezek is érdekelhetik