2019.03.31. 20:00
A sertéshús fogyasztását ösztönzi a tavaszi kampány
Elkezdődött a tavaszi sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány: az ellenőrzött és jó minőségú, biztonságos hazai sertéstermékek fogyasztására akarják felhívni a figyelmet.
Somogyban megyénben évente 150-170 ezer hízót adnak le a gazdaságok, várakozások szerint az idén tovább emelkedik ez a mennyiség.
A távirati iroda beszámolója szerint Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára emlékeztetett: a tavaly áprilisban megjelent afrikai sertéspestis (asp) korlátozta a magyar sertéshús exportját a harmadik piacokra, az így keletkezett túlkínálat miatt is fontos a belföldi fogyasztás ösztönzése. A sertéshús fogyasztása a 2010-es évi 15,7 kilogrammhoz képest 2017-ben 17 kiló volt, 7,7 százalékkal nőtt. A sertéságazat a magyar mezőgazdasági kibocsátás értékének nyolc százalékát tette ki tavaly. Teveli László, a Lengyeltóti Coop Zrt. elnöke azt mondta: a tőkehús, illetve a húskészítmények éves forgalma náluk eléri az 50 millió forintot. Számottevő mennyiségben forgalmaznak sertéshúst, vásárlóik közül sokan élnek azokkal a lehetőségekkel, amelyet a visszatérő akciók nyújtanak: ezek is segíthetik a belföldi hústermékek népszerűsítését.
Hodovánné Wéber Judit, a balatonfenyvesi és a fonyódi Spar Áruház tulajdonosa hangsúlyozta: a csirkén kívül térségükben továbbra is dobogós helyen van a sertéshús. A tarjától kezdve a dagadón át a karajig jól fogy az áru, s az idegenforgalmi szezonban sok turista is náluk vásárol. Gombos Sándor, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara megyei elnöke rámutatott: az összes olyan kezdeményezést kifizetődő támogatni, amely hozzájárul a hazai mezőgazdaság további fejlődéséhez, növeli az ágazat versenyképességét valamint a munkahelyek megőrzését is segíti.