2018.02.14. 10:01
Nagy baj lehet az online tűzifahirdetésekkel
A Nébih folyamatosan vizsgálja a tűzifareklámokat; az első ellenőrzés során a hirdetések 70 százalékát problémásnak találták és töröltették.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) közleménye szerint folyamatosan ellenőrzik az online tűzifahirdetéseket is, mivel itt a legnehezebb azonosítani a hirdető személyét és a hirdetés valóságtartalmát, a vásárlók jogos panaszának érvényesítése pedig akadályokba ütközhet.
Az első célirányos vizsgálat során a Nébih szakemberei a Jófogáson megjelenő tűzifahirdetéseket ellenőrizték a portál üzemeltetőivel együttműködve. A próbavásárlások során a hatóság elsősorban a hirdetők azonosíthatóságát és a hirdetések valóságtartalmát vizsgálta. Azokban az esetekben, amikor a hatóság felszólítása ellenére a hirdető nem szüntette meg a jogszabálysértést, vagy a jogsértés súlya azt indokolta, a Nébih kezdeményezte a kifogásolt hirdetés törlését, amelyről az oldal üzemeltetői intézkedtek.
A mostani ellenőrzés eredményeként 54 tűzifahirdetést kellett haladéktalanul eltávolítani az oldalról, amely a vizsgált reklámok mintegy 70%-át jelentette.
A magas arány arra enged következtetni, hogy jelenleg az internetes hirdetések jelentős részében a megvételre kínált tűzifa vélhetően illegális eredetű vagy a hirdetők jogszerűtlen módszerekkel, a vásárlók megkárosításával igyekeznek azt értékesíteni.
A visszaélések elkerülése érdekében a Nébih a jövőben is rendszeresen ellenőrzi az elektronikus és nyomtatott formában megjelenő hirdetéseket – írták.