Ország-világ

2020.09.15. 17:19

Tizenegy turisztikai térségről döntött a kormány

A frissen meghatározott térségek között régiek és újak egyaránt szerepelnek.

MW

Forrás: MTÜ

Az eddigi öt kiemelt fejlesztési térség után tizenegy turisztikai térség létrehozásáról döntött a kormány, ami hosszú távon határozza meg Magyarország turizmusát. A térségek kijelölésével a cél a turisztikai feladatok ellátásának hatékonyabbá tétele, jól kommunikálható és körülhatárolható fogadóterületek létrehozása a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiával összhangban.

Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese a témában tartott sajtótájékoztatón elmondta, a világjárvány új helyzetet teremtett a turizmusban, ezért hazánk még inkább fókuszálni fog a belföldi turizmusra az elkövetkezendő időszakban. Az idei nyár megmutatta, hogy mindez valódi sikertényező tud itthon lenni, és nem túlzás kimondani azt, hogy a belföld az új külföld – hangoztatta.

Könnyid László elmondta, a frissen meghatározott turisztikai térségek között régiek és újak egyaránt szerepelnek: a Balaton, Sopron-Fertő, Bük–Sárvár, Tokaj és Nyíregyháza, Mátra–Bükk, Gyula és térsége, Győr–Pannonhalma, Szeged és térsége, Pécs–Villány, Debrecen és térsége, valamint Budapest környéke lett az új rendszer szerint nevesítve.

A kormányrendeletben a turisztikai térségek angol megnevezéseit is jogszabályba foglalták a marketing szempontokra is gondolva. Így például a Mátra–Bükk turisztikai térség az Eger Region nevet használja innentől az angolban, a Budapest környéke pedig a Greater Budapestet.

Könnyid László kijelentette, a nevesített 11 új térséget a fejlesztések mellett értékesítési és marketing központúan is szeretnék versenybe hozni. Ki fogják alakítani az adott régiók saját imázsát, illetve arculatát, az így kialakuló turisztikai „márka” pedig lehetővé teszi, hogy az adott márkapozíció, illetve piaci pozíció is kialakításra kerüljön.

Mindezeknek az értékesíthetőség elősegítésében van kulcsszerepük. Az adott térségekben nagy hangsúlyt fognak fektetni a szolgáltatók együttműködésének erősítésére is, hogy hálózati gondolkodásra ösztönözzék őket.

Hírportálunk kérdésére a vezérigazgató-helyettes elmondta, komoly külföldi marketingkampány előtt áll az ország, a turisztikai térségeket ilyen szempontból igyekeznek majd a külpiacokon is megtámogatni.

Borítókép: Könnyid László / fotó: MTÜ

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!