Sajátos vizuális nyelvezet

2022.04.09. 17:20

Feltámadás, Hit – Zene, Teremtés címmel nyílt izgalmas kiállítás

A szakrális kiállítás célja, hogy a befogadó Sándor Antal művészete által még közelebb kerüljön a húsvét és keresztény hit legfőbb csodájához.

Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő a kultúra és művészetek elhivatott támogatójaként kiállítássorozatot szervez, hogy ezzel is segítse a tehetséges művészek széles körben való megismertetését. A MANK Nonprofit Kft.-vel közös, Staféta elnevezésű programsorozat a művészeti tehetség átörökítésének megértésére tesz kísérletet művészdinasztiák és művészcsoportok bemutatásával. A sorozat negyedik, Sándor Antal festő- és szobrászművész műveit bemutató kiállítást Feltámadás, Hit – Zene, Teremtés címmel április 8-án a Támogatáskezelő székházában (1085 Budapest, Gyulai Pál utca 13.) nyitották meg.

A szobrászművész egyéni hangú életműve a magyar képzőművészet sajátosan összetett, önálló fejezete. Figurális és nonfigurális közelítésmódja, ábrázoló művészete emberközeli. Az európai művészet évezredes formakincsére támaszkodva munkálkodik: úgy újítja meg azt, hogy közben nem feledkezik meg klasszikus gyökereiről sem. Műveit áthatja egyfajta belső csend, áhítat, meggyőződés, alázat, szellemi tartás, szeretet, ragaszkodás bizonyos elvekhez, amely maga a kereszténység. A kiállított alkotások szakralitást sugároznak: a szentség erejét, a hitet és az emelkedettséget hordozzák magukban. Töprengésre és megtisztulásra késztetnek, harmónia és zene egyszerre van jelen bennük. A vernisszázsok példaértékű párbeszédkultúrát hozhatnak létre: olyan közeget teremtenek, ahol beszélgethetünk egymással. Alkotó és befogadó, befogadó és műalkotás, egyén és transzcendens egyaránt. Sajátos vizuális nyelvezetével és jelképrendszerével Sándor Antal a felejtés ellen küzd: szakrális alkotásai vallási elvek és törekvések, amelyek a társadalmi emlékezet működését segítik. Művészete ismétlődő dialógus a világgal, a transzcendenssel. Olyan kiállítás született, amely a remény katedrálisát alapozza meg a lélekben: eszményekből építkezik, amik nélkül élni nem lehet. Egyetlen tárlatba sűríti mindazt, ami maga az evangelizáció

– írja Sándor Antal művészetéről és a tárlatról Szatlóczkyné Gajdóczki Zsuzsanna kultúrtörténész, a kiállítás kurátora. 

A szakrális kiállítás célja, hogy a befogadó Sándor Antal művészete által még közelebb kerüljön a húsvét és keresztény hit legfőbb csodájához, a Feltámadáshoz.

A Staféta című kiállítássorozat, amelyet arany fokozatú támogatóként az Allianz Hungária Zrt., bronz fokozatú támogatóként az MKB Bank Nyrt. támogat, 2021-ben és 2022-ben csaknem 10 kiállítással mutatkozik be. A sorozat első állomásán, Budapesten a Farkas-Rákossy művészdinasztia munkáit ismerhettük meg. A türelem születése című tárlaton a debreceni közönség fedezhette fel neves művészek munkáinak mély jelentésrétegeit. A harmadik, A cirkusz láthatatlan lelke című kiállítás Urbán Ádám fotóművész munkáiba engedett bepillantást.

A Feltámadás, Hit – Zene, Teremtés című tárlat június 7-ig látogatható a Támogatáskezelő székházában, munkanapokon 10 és 16 óra között. A 8-i megnyitón köszöntőt mondott a kiállítás fővédnöke, Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere, Kiss-Rigó László Szeged-Csanád Egyházmegyei püspök és Szatlóczkyné Gajdóczki Zsuzsanna kultúrtörténész, a kiállítás kurátora. A kiállításmegnyitón közreműködött a Monarchia Zeneművész Egyesület csellistája. A rendezvényt Monszpart Zsolt, a Támogatáskezelő főigazgatója moderálta.

Borítókép: MTI / Soós Lajos

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!