Csekk

2017.10.26. 11:30

Pontosabb fizetés, kevesebb hátralék – időben rendezzük a számlát

Egyre fegyelmezettebbek a hazai fogyasztók, egyre kevesebb tartozásuk van ugyanis a közmű cégek felé.

Stanics Adrienn

A kaposvári távhőszolgáltató kintlévősége például egy év alatt negyedével csökkent. Kevesebben tartoznak az E.ON-nak is. Aki nem a postán vagy az interneten, az a Kapos Holding ügyfélszolgálatán fizeti be csekkjeit. A kaposvári Visontai Sándorné is így jár el. Azt mondta lapunknak: számára az egyik legfontosabb, hogy közüzemi számlait mindig időben rendezze. – Nagyon fontos ez nekem, mert ha az ember egyszer is elcsúszik, már nagyon nehéz pótolni a kevéske nyugdíjból. Kiszámolom és beosztom minden hónapban a pénzemet. Ráadásul, ha az ember megrendel egy szolgáltatást, akkor annak az árát kötelessége kifizetni.

Egyre többen gondolkodnak így. Az E.ON áramszolgáltatási területén, a dél-dunántúli régióban százalékokkal csökkent a hátralékosok aránya. – Ha a tavalyi év hasonló időszakához nézzük az adatokat, akkor a hátralékos fogyasztók száma 3,6 százalékkal, a lejárt követelések összege pedig 5,2 százalékkal csökkent a lakossági fogyasztók körében – mondta Varga Ivett, az E.ON sajtószóvívője. – Fizetési nehézségek esetén minden kezelhető esetben törekszünk a közös megegyezésre. Nekünk is érdekünk a helyzet rendezése és a kikapcsolás elkerülésére.

A Kapos Holding felügyelete alá tartozó helyi vagyonkezelő kintlevősége egy év alatt 25 százalékkal csökkent. Így már csak 168 millió forintnyi fűtésszámlával tartoztak a szolgáltatónak a fogyasztók. A KAVÍZ-nél azonban öt százalékkal nőtt a kintlevőség egy év alatt. Jelenleg 445 millió forint hátralék gyülemlett fel. A Kapos Holding ügyfélszolgálati vezetője, Soóky András azt mondta: az e-ügyintézés sikeressége is hozzájárult a fizetési fegyelem javulásához.

– Jelentősen javult a fizetési morál amióta az e-ügyfélszolgálatunkat bevezettük – tette hozzá Soóky András. – Hiszen egy egyszerű regisztrációt követően az ügyfelek otthonról, kényelmesen és biztonságosan rendezhetik a számláikat. A rendszer hatékonyabb működése érdekében további fejlesztéseket tervezünk. – A szolgáltatók a tartozás rendezéséhez részletfizetést és egyénre szabott hátralékkezelést is biztosítanak. Ezen kívül a kaposváriaknak a Szocionet adósságrendezési csoportja is segít az ügyfélszolgálatukon. Csütörtöki napokon pedig este 20 óráig is lehet rendezni a számlákat.

 

Vagyonkezelő kintlevőssége

2015.

2016.

220.145000

 168.826000

forrás: Kapos Holding Zrt.

 

 

Kavíz kintlevőssége

2015.

2016.

421.264.000

445.729.000

forrás: Kapos Holding Zrt.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában