2017.10.26. 11:30
Pontosabb fizetés, kevesebb hátralék – időben rendezzük a számlát
Egyre fegyelmezettebbek a hazai fogyasztók, egyre kevesebb tartozásuk van ugyanis a közmű cégek felé.
A kaposvári távhőszolgáltató kintlévősége például egy év alatt negyedével csökkent. Kevesebben tartoznak az E.ON-nak is. Aki nem a postán vagy az interneten, az a Kapos Holding ügyfélszolgálatán fizeti be csekkjeit. A kaposvári Visontai Sándorné is így jár el. Azt mondta lapunknak: számára az egyik legfontosabb, hogy közüzemi számlait mindig időben rendezze. – Nagyon fontos ez nekem, mert ha az ember egyszer is elcsúszik, már nagyon nehéz pótolni a kevéske nyugdíjból. Kiszámolom és beosztom minden hónapban a pénzemet. Ráadásul, ha az ember megrendel egy szolgáltatást, akkor annak az árát kötelessége kifizetni.
Egyre többen gondolkodnak így. Az E.ON áramszolgáltatási területén, a dél-dunántúli régióban százalékokkal csökkent a hátralékosok aránya. – Ha a tavalyi év hasonló időszakához nézzük az adatokat, akkor a hátralékos fogyasztók száma 3,6 százalékkal, a lejárt követelések összege pedig 5,2 százalékkal csökkent a lakossági fogyasztók körében – mondta Varga Ivett, az E.ON sajtószóvívője. – Fizetési nehézségek esetén minden kezelhető esetben törekszünk a közös megegyezésre. Nekünk is érdekünk a helyzet rendezése és a kikapcsolás elkerülésére.
A Kapos Holding felügyelete alá tartozó helyi vagyonkezelő kintlevősége egy év alatt 25 százalékkal csökkent. Így már csak 168 millió forintnyi fűtésszámlával tartoztak a szolgáltatónak a fogyasztók. A KAVÍZ-nél azonban öt százalékkal nőtt a kintlevőség egy év alatt. Jelenleg 445 millió forint hátralék gyülemlett fel. A Kapos Holding ügyfélszolgálati vezetője, Soóky András azt mondta: az e-ügyintézés sikeressége is hozzájárult a fizetési fegyelem javulásához.
– Jelentősen javult a fizetési morál amióta az e-ügyfélszolgálatunkat bevezettük – tette hozzá Soóky András. – Hiszen egy egyszerű regisztrációt követően az ügyfelek otthonról, kényelmesen és biztonságosan rendezhetik a számláikat. A rendszer hatékonyabb működése érdekében további fejlesztéseket tervezünk. – A szolgáltatók a tartozás rendezéséhez részletfizetést és egyénre szabott hátralékkezelést is biztosítanak. Ezen kívül a kaposváriaknak a Szocionet adósságrendezési csoportja is segít az ügyfélszolgálatukon. Csütörtöki napokon pedig este 20 óráig is lehet rendezni a számlákat.
Vagyonkezelő kintlevőssége
2015.
2016.
220.145000
168.826000
forrás: Kapos Holding Zrt.
Kavíz kintlevőssége
2015.
2016.
421.264.000
445.729.000
forrás: Kapos Holding Zrt.