Balaton mindenkor

2017.12.03. 18:03

Szent őrület és üzleti érdek is egyben a négyévszakos Balaton

A négyévszakos Balaton víziójáról, az ezzel kapcsolatos stratégiáról és lehetőségekről beszélgettek turisztikai és vendéglátós szakemberek a balatonlellei BL YachtClubban a Balaton Konzílium című fórum és vitasorozat harmadik állomásán.

Kolumbán Tünde

Szent őrület és üzleti érdek is egyben – így jellemezte a négyévszakos Balaton vízióját Erdős Gábor, a Balaton Konzílium egyik kezdeményezője egyben moderátora, aki a beszélgetést azzal a kérdéssel indította, mennyiben számíthatnak a balatoni turizmus szereplői ebben központi támogatásra? Az állami szektort a konzíliumon Gajda Tibor, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese képviselte, aki azzal kezdte, hogy a fejekben kell elsőként rendet tenni és a lokális gondolkodás helyett végre a Balaton márkát építeni.

– Egységes Balaton vízióra van szükség ahhoz, hogy a Balaton tortája növekedjen, a feje tetejére kell állítani a gondolkodást, a lokalitást le kell bontani – szögezte le Gajda Tibor, aki szerint az sem járható út, hogy a szállodák abban érdekeltek, hogy a hotel falai között tartsák a vendégeket. A vezérigazgató-helyettes többek között arról számolt be, hogy az idei strandfejlesztési programot követően 2018-ban a bor és gasztronómia témára fordít 2,7 milliárd forintot a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Csapody Balázs, a Pannon Gasztronómiai Akadémia elnöke, a balatonszemesi Kistücsök étterem tulajdonosa a tóparti gasztrokínálat kapcsán azt mondta: már az elmúlt 10 évben is hatalmas változások történtek a Balatonnál a minőségi termékek és kínálat megjelenésével. Ennek köszönhetően a turisták is egyre nagyobb számban fognak megjelenni a tóparton. A vendéglős fontosnak tartotta megjegyezni, hogy Európában nyolcmillió gasztroturista van, akiket jól irányzott kampányokkal el lehet érni és a Balatonhoz lehet csábítani.

– El kell felejteni az évszakokat, az északi és déli partot, vannak erős szolgáltatásaink, és ezt kell egész évben kommunikálni – hangsúlyozta Laposa Bence borász, a Balatoni Kör elnöke, aki szerint évtizedeken keresztül csak arról volt szó, hogy rossz időben nem lehet semmit csinálni a parton. Ezt a fajta kommunikációt ki kell javítani.

Hoffmann Henrik, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke a Balaton Konzíliumon azt mondta: régi harcosa az összefogásnak és a régiós szemléletnek. – Áttörés küszöbére jutott a Balaton azáltal, hogy a turisztikai irányítás a Magyar Turisztikai Ügynökség kezébe került – emelte ki Hoffmann Henrik, aki arra is rávilágított, hogy a vállalkozói rétegnek magának kell állandóan ötletelni, és nem mástól várni a segítséget.

Balassa Balázs, a Balatoni Szövetség elnöke szerint csak olyan fejlesztési forrásokat szabad a térségben megjeleníteni, ami a négyévszakos Balaton létrejöttét támogatja. – Ha így lesz, akkor négy év múlva nem kérdés, hanem tény lesz az egész éves Balaton kérdése.

– Tavaly télen, amikor először nyitottunk műjégpályát a Balaton-parton, még őrültnek gondoltak bennünket, pedig a téli Balaton enélkül nem értelmezhető – ezt a házigazda Tóth Balázs, BL YachtClub vezetője mondta, hozzátéve: a hétvégi adventi gasztropiknikre 17 olyan vendéglátóhelyet hívtak meg, amelyek éven át nyitva vannak. Ez a létszám is bizonyítja, hogy a négyévszakos Balatonnak van létjogosultsága.

A beszélgetés végén a turisztikai ügynökség vezérigazgató-helyettese a jövőt illetően arról beszélt, hogy az állam fejlesztési és marketing forrást biztosít a Balatonnak, minden más azon múlik, hogy ehhez helyben, az egyes szereplők mit tudnak ehhez hozzátenni.

Gajda Tibor, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese egyúttal arról is beszámolt, hogy előkészítés alatt áll egy pályázat, amivel a Balaton épített és természetes kilátói jelenhetnek meg önálló termékként; dolgoznak azon, hogy a világ legnevesebb gasztronómiai kalauzában is megjelenjek balatoni éttermek, a marketingben pedig a Badacsony és Tihany világhírű sziluettjeire szeretnének építeni. A lokális helyett az összbalatoni szemlélet kialakítására utalva Gajda Tibor azt mondta: a déli part garantált programja az északi part és fordítva.

Mikulás kupa, gasztropiknik, karácsonyi vásár

Megtelt a hétvégén a BL YachtClub területe vendéggel. Sokan korcsolyával a vállukon érkeztek és vitorlázókból sem volt hiány. Huszonhárom egység szállt hajóba a téli vitorlásverseny-sorozat első állomásán, a Mikulás kupán. A parton karácsonyi vásár és adventi gasztropiknik dobott nagyot a hangulaton. A legismertebb, éven át nyitva tartó vendéglátóhelyek mind megmutatták, hogy érdemes áldozni a négyévszakos nyitva tartás oltárán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában