2020.01.09. 14:00
Pénzügyi tudatosság: jobb a helyzet, mint 20 éve
Pénzügyi tudatosságra és tudatos tervezésre igyekeznek nevelni a gyerekeket egy nemrégiben indult kicsiknek szóló karitatív akcióval. A Sütibank programjain pénzérme alakú csokikkal, süteményekkel várják a gyerekeket.
– Az akció arról szól, hogy egy kicsit a gyerekeket a tudatosság felé tereljük és megmutassuk nekik, hogy minden pénzbe kerül – mondta el lapunknak Éskovács Péter, a programot indító Füred Kapitány Akció kommunikációs tanácsadója. – A különböző helyszíneken pénz alakú sütiket, csokipénzeket árulunk. Ezekkel lehet fizetni a vásárlások alkalmával, a bevételből pedig olyan társasjátékokat vásárolunk amelyek ugyancsak a gazdasági ismeretekre vezetnek rá.
Az eseménysorozatba bevonják a turisztikai és reklámszakemberek által létrehozott mesehőst – Füred Kapitányt is, – aki gyerekek és szüleik nyelvezetére is megpróbálja majd lefordítani az elsőre bonyolultnak tűnő pénzügyi kifejezéseket, amelyek hasznosak lehetnek a családi költségvetés tervezésében.
A Sütibank fiókjaiban decemberben több ezer „ügyfél” fordult meg, a karitatív akciót januárban több helyen is megismétlik. Az év első napján Bükfürdőn, egy kávézóban nyitották meg a bankfiókot. Majd később Balatonfüreden nyit ki a Sütibank. A déli parton Balatonszárszón Süsüvel, Siófokon pedig a Balatoni Hajózási Zrt.-vel karöltve igyekeznek minél több élményt és ismeretet átadni a gyerekeknek.
A fiatalabb generációktól sokszor távol áll a pénzügyi információk nyelvezete, van még mit tenni a személyes pénzügyekkel kapcsolatos tudatosság erősítésére. Éskovács Péter elmondta: bár a Nemzeti Alaptantervben a gazdasági-pénzügyi ismeretek oktatása évek óta kiemelt fejlesztésként szerepel, a pénzügyi szektornak is van szerepe és feladata az ismeretek átadásában. Az új akció módszere is szorosan kapcsolódik az iskolában is megszerezhető ismeretanyaghoz.
A szakemberek szerint, sokkal jobb a helyzet e téren, mint 20-25 évvel ezelőtt volt.