2020.07.18. 10:30
Bárki randizhat egy jó magyar borral
Jó bornak is kell a cégér szokták mondani, de az is tény, hogy a magyar fiataloknak szükségük van iránymutatásra, ha borfogyasztásról van szó. Legalábbis erre engedett következtetni a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa által végzett kutatás, amely szerint a fiatal felnőttek ismeretei hiányosak az isteni nedűvel kapcsolatban.
Forrás: Shutterstock
Fotó: View Apart
Ráadásul a felmérés azt is kimutatta, hogy nem feltétlenül jellemző a minőségi borélvezet esetükben.
Ezért a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) „Jó bor”címmel oktató kampányt indított, amellyel a fiatalok borfogyasztási szokásait igyekszik minőségi mederbe terelni.
A 20 és 35 éves korosztály borfogyasztási szokásait vizsgálták a szakemberek, valamint gondolkodásmódjukat, magatartásukat. Az eredmények egyértelműen azt mutatták, hogy új eszközök és új csatornák kellenek ahhoz, hogy a korosztályt megszólítsák, valamint segítsék tájékozódásukat a méltán híres magyar nedűk világában.
Ezért indult el a www.magyarborod.hu weboldal, ahol olyan menüpontokkal és aktivitásokkal találkozhatnak az érdeklődők, mint a borrandi kvíz vagy borsznob képző. Előbbi személyiségüknek megfelelő bort ajánl, míg utóbbi az okos kóstolás fogásait mutatja be a felhasználónak.
A weboldalon szótár is található, amelyből az is kiderül, hogy a „barik” nem pelyhes jószágokat takar, s az is, hogy az animális bort a vegánok is fogyaszthatják.
Légli Ottó, balatonlellei borász, a HNT elnöke a kampányról azt mondta: kiemelten fontos a fiatalok mértéktartó borfogyasztásra nevelése. – Kiemelt célunk bemutatni a fiatalok számára a felelősségteljes és tudatos borfogyasztást – mondta Légli Ottó. – Az edukációval összeköthető, saját forrásból megvalósított promóció a magyar borért szól, valamint a fiatal generációnak a magyar borral és annak hagyományaival való megismertetéséről.”
A kampány népszerűsítését kültéri plakátok, rádiós és digitális hirdetések, de ezentúl a magyar borok előnyeivel a közösségi médiában is találkozhatunk.