nosztalgia járat

2020.10.24. 17:30

Farossal szállni élvezet volt a Desedánál

Kicsinosítva és újjászületve tért vissza Kaposvárra a Faros. Az Ikarus 55-össel a hétvégén várost nézni is lehetett, aki előre váltott jegyet.

Koszorus Rita

Aki viszont a helyszínen próbált jegyet szerezni, annak főhetett a feje. Hiszen nagyon sokan kipróbálni a nosztalgia buszozás élményét.

– Családostul jöttünk, de sajnos nem vettünk előre jegyet – mondta egy kaposvári nő. Sorban előre engedte azokat, akiknek már volt jegyük és reménykedett benne, hogy még ő is feljuthat a „fedélzetre” családjával. – Még van öt hely! – mondta a buszsofőr, s végül minden utas elfoglalta helyén a veteránautó találkozók sztárján, vagyis a Faroson. Az ajtó zárult és elindult az 53 éves gépcsoda a kaposvári ideiglenes buszpályaudvarról, hogy a városon keresztül haladva, végül a Deseda festői szépségű partján időzzön a nosztalgiázókkal.

Belőlük több is akadt a délelőtti járaton, egy férfi elárulta: egyenesen Szigetvárról utazott Kaposvárra csak, hogy még egyszer a Farossal utazhasson. – Annak idején ilyen busszal jártam iskolába – mesélte, nem titkolt áhítattal szemében. – Emlékeket ébreszt fel a látványa, utazni vele pedig még jobb lesz – tette hozzá.

A Faros rövid időre búcsút intett Kaposvárnak, de csak azért, hogy a Volánbusz helyrepofozza a Kapos Volán flottájának ikonikus tagját. Ez része a Volánbusz idén indult értékmegőrző programjának, s a társaság tizennégy veteránkorú járműve közül a kaposvári Faros volt az első, amely átesett a „ráncfelvarráson”. Tulajdonképpen az utolsó alátétig helyrepofozták a hatvanas, hetvenes évek kedvelt elővárosi, városi autóbuszát.

Húsz éve szolgál Kaposváron a Faros

A FAROS-1 rendszámú autóbusz közel két évtizede került a Kapos Volánhoz, akkor még kopot piros fényezéssel. Felújítása után először 2001-ben állt a nosztalgiára vágyó utasok szolgálatába, azóta nem történt restaurálás rajta.

A mostani felújítás februárban kezdődött: a díszlécektől kezdve az üléseken és a burkolatokon át az ablaküvegekig mindent le-, illetve kiszereltek a buszból. Komoly szerkezeti javításokra is szükség, hiszen az idő vas foga és a rozsda fogott a járgányon.

A megújuló jármű fényezésének előkészítéséhez a szakemberek mintegy 100 kilogramm gittet használtak fel, az ablakvonal alatt zöld színű maradt, felül viszont az eddigi fehér helyett bézs színárnyalatot kapott. Számtalan kisebb alkatrészt és kiegészítő elemet felújítottak, vagy épp újragyártattak a buszhoz. A legtöbb munka a Faros külsejét érintette, belsőre viszont – kis túlzással – mintha csak új lenne. Motorikusan viszonylag jól vészelte át az elmúlt húsz évet, így aztán a szombati nosztalgia városnéző járat sem okozott gondot neki.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában