2021.02.02. 19:35
Hiányzik a padtárs és a tanár is a siófoki diákoknak
A Siófoki Szakképzési Centrum vezetősége – a szakképzési centrumok közül az országban elsőként – szervezett módon, online kérdőív formájában kérte ki a szülők és diákok véleményét a november közepe óta zajló online oktatásról. A kérdőívet a közelmúltban értékelték ki. A válaszadók legnagyobb problémaként a tanári magyarázat korlátozott voltát és az iskolai közösség hiányát jelölték meg.
Fotó: Németh Levente
Hónapok óta üresek a tantermek, kihaltak az iskolaépületek a Siófoki Szakképzési Centrum intézményeiben. Diákjaik ugyanúgy, ahogy a többi szakképzésben tanuló fiatal, online módon igyekeznek elsajátítani az új ismereteket a járványhelyzet idején. A közelmúltban a centrum a tanulókat és szüleiket kérdezte arról, hogyan értékelik a hozzájuk tartozó iskolák online oktatás terén nyújtott teljesítményét.
– Több mint háromszáz szülő és diák töltötte ki azt az online kérdőívet, amit a Kréta-rendszer segítségével küldtünk el nekik – mondta el Horváth Péter, a Siófoki Szakképzési Centrum főigazgatója. Hozzátette: kíváncsiak voltak a megkérdezettek véleményére, hogyan értékelik az online oktatást, milyen építő jellegű ötletekkel tudnák még inkább diákbaráttá tenni a digitális tanulást. – Az állami szakképzés szereplői közül az országban elsőként szerveztük meg a kutatást, ám azóta már több szakképzési centrum is érdeklődött erről nálunk – jegyezte meg a főigazgató. Kiemelte: elsősorban a Kréta-rendszeren keresztül zajlik az online oktatás, oktatóik legtöbbször e felületen keresztül tartanak élő tanórákat. A válaszadók szerint nagy segítség volt az egységes platform használata, sőt, a többség örömmel vesz részt az online órákon.
– A kérdőívet kitöltők alapvetően elégedettek oktatóink munkájával. Két visszatérő probléma merült fel a kérdőívek értékelése során, az egyik a tanári magyarázat korlátozott elérhetősége, a másik pedig a közösségi lét, az osztálytársak hiánya, ne feledjük, tanulóink életéből a járványhelyzet miatt sok emlékezetes esemény, például a ballagás, szalagavató maradt ki, de kedvenc oktatóikkal és barátaikkal sem találkozhatnak – mondta el Horváth Péter. Hozzátette: iskolapszichológus áll a diákok rendelkezésére, aki szükség esetén akár digitális platformon keresztül is segít a járványhelyzet okozta mentális nehézségek leküzdésében.
– Nekünk, oktatóknak is sok újdonságot tartogatott az online tanítás, és mi is rengeteget tanultunk az elmúlt időszakban, biztos vagyok benne, hogy a megszerzett ismeretek jó részét a tantermi oktatás során is tudjuk majd hasznosítani, kollégáim jelen körülmények között is mindannyian kitartóan és elszántan dolgoznak azért, hogy a közismereti és szakmai tárgyakból egyaránt biztos tudást adjanak diákjainknak – jegyezte meg Horváth Péter.