várva várt nyugalom

2021.02.01. 19:30

Kerülő út viszi el a zajt Balatonszentgyörgyből

Jelentősen csökkent az átmenő forgalom Balatonszentgyörgyön azóta, hogy három hónappal ezelőtt átadták a települést és az M7-es autópályát összekötő utat. Korábban, főleg a nyári szezonban, annyi jármű haladt át a falun, hogy sokszor kisebb-nagyobb dugó is kialakult egyes részeken.

Marosi Gábor

Több évtizedes vágya valósult meg a balatonszentgyörgyieknek azzal, hogy elkészült a gyorsforgalmi út. A 76-os számú főúton áthaladó forgalom korábban sok bosszúságot okozott az ott élőknek. Farkas László Nándor, a település polgármestere elmondta: voltak olyan időszakok, amikor pár óra alatt több száz nehéz jármű, kamion hajtott végig a településen. Az óriási forgalom nyomait több ház megsínylette, a falrepedéseket a mai napig fel lehet fedezni.

– A jelentős vasúti forgalom is befolyásolta a közúti közlekedést – mutatott rá Farkas László Nándor. – A Zala-hídnál lévő vasúti kereszteződés meghatározta a Keszthely felé és felől irányuló autós forgalmat is, hiszen ezen a vasútvonalon nagyon sűrűn közlekednek a szerelvények. Emiatt sokszor zárva voltak a sorompók, a járművek nem tudtak haladni, ezért pillanatok alatt feltorlódott a sor – mondta a polgármester.

– Most már csak azok haladnak át a falun, akiknek itt van dolguk – folytatta Farkas László Nándor. – Azoknak sem kell bejönnie Balatonszentgyörgyre, akik a környező településekre mennek, hiszen a vasút melletti csomópontnál le tudnak hajtani az M76-os gyorsforgalmiról. A szabályok szerint a nehéz járműveknek, ha lehetőségük van, akkor minél magasabb osztályzatú úton kell közlekedniük. Ebben a rendőrség is a segítségünkre van és próbálják „rászoktatni” a sofőröket arra, hogy használják az elkerülő utat. Nyilván először csak figyelmeztetnek és nem büntetnek – tette hozzá a település vezetője. Az M76-os út építésének második üteme jelenleg is zajlik, azt a szakaszt várhatóan jövőre adják majd át.

Csomópont vezet a téglagyárhoz

A balatonszentgyörgyi Csillagvár utcában is óriási volt a forgalom a beruházás előtt. A teherautók és kamionok ezen az utcán keresztül jutottak el az ott található téglagyárhoz. A platós, több tengelyes járműveknek azonban külön le- és felhajtót építettek, így az egyes településrészeken jelentősen lecsökkent a forgalom. Farkas László Nándor elmondta: ebben az önkormányzatnak is nagy szerepe volt, hiszen az eredeti tervek szerint nem terveztek csomópontot a téglagyárhoz. A település vezetése azonban a megbeszéléseken ragaszkodott ahhoz, hogy megépüljön. A polgármester hozzátette: tervezéstechnikailag nehézségekbe ütközött a csomópont építése, hiszen gyorsító- és lassítósávokat nem tudtak építeni, ezért a szakemberek féloldalas megoldást választottak. Ez azt jelenti, hogy lehajtani csak az autópálya felől, fel pedig csak a sztráda felé lehet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában