vízparton

2021.07.26. 09:00

Maszkban is gyönyörű az Adria

A vírus előtti nyári szezonra emlékeztet a horvát tengerpart, a legtöbb településen csak elvétve lehet szállást találni. Az éttermek és a kávézók is megteltek, a maszkot több helyen fel kellett venni. Az Adrián jártunk és utunkon nagyon sok somogyi családdal találkoztunk.

Marosi Gábor

A szerencsésebbek alig negyedóra alatt, a pechesebbek három óra araszolás után tudták csak átlépni a magyar–horvát határt Letenyénél. Mi is az utóbbiak táborát növeltük, amikor július első hetében, szombaton reggel nem sokkal nyolc óra előtt útnak indultunk Kaposvárról. Számításaink szerint legkésőbb délután egy órára ott kellett volna lennünk az Isztriai-félsziget legdélebbi településén, Premanturán, a határátlépés azonban mindent megváltoztatott. Közelebb érve a határhoz megértettük, miért kellett pár perc híján három órát várakoznunk. Több kapu zárva volt, csupán két helyen engedték át a járműveket. A védettségi igazolványt nem kérték el, csak a személyes okmányokat kellett átnyújtani a határőrnek.

Az átlépés után már a megszokott tempóban lehetett autózni, bár több szakaszon is útfelújítást végeztek a horvát közút emberei.

A tenger csodás, kék vize feledtette a sok bosszúságot. Az apartmantulajdonos kedvesen, maszkot húzva fogadott minket, mindenütt azt tapasztaltuk, hogy odafigyelnek a fertőtlenítésre, hogy lehetőség szerint csökkentsék a fertőzésveszélyt.

Tapasztalatunk szerint az éttermi árak nem sokat változtak, néhány kunával emelkedtek csupán átlagosan, a horvát éttermekben nagyjából annyit fizettünk, mint ha a Balatonon ettünk volna. A boltok árai között azonban jelentős volt a különbség. Jól meg kellett fontolni, melyik üzletben szerezzük be az élelmiszereket, a sör ára csillagászati mértékben emelkedett.

Hasonló tapasztalatokról számolt be a kaposvári Tóth Zoltán és családja is. Elmondták: egy hotelben szálltak meg Pulától délre. A szállodában mindenhová kihelyeztek fertőtlenítőszereket, zárt térben pedig kötelező volt maszkot húzni. Tóth Zoltán hozzátette, amerre jártak, mindenhol sok turista volt és több magyarral is találkoztak.

Krk szigeten a korábbi évekhez képest valamivel kevesebben nyaraltak. Legalábbis ezt tapasztalta egy másik kaposvári család. Tóth Mária elmondta, több strandon is jártak az egyhetes nyaralásuk alatt, de látszólag jóval kevesebben élvezték a napsütést.

– Balatonlellén sokkal több emberrel találkoztunk ezen a nyáron, mint a horvát szigeten – tette hozzá.

Pénzkidobásnak érezték a PCR-teszt elkészítését

Több, gyermekes család is elmondta, hogy a magyar–horvát határátlépéskor semmilyen védettségi dokumentumot nem kértek el az őrök. Sokan úgy érezték, hogy feleslegesen végeztették el a PCR-tesztet gyermekeiken és csak a pénzt dobták ki az ablakon. A vizsgálatért 18 ezer forintot kellett itthon fizetni, ami két gyermek esetében 36 ezer forinttal növelte meg az idei horvátországi kiruccanást. A Horvát Idegenforgalmi Közösség adatai szerint július 23-ig több mint 172 ezer magyar, 880 ezernél is több vendégéjszakát töltött el Horvátországban, ami az előző év azonos időszakához képest 90 százalékos növekedés. A 2019-es rekordévtől viszont jócskán elmaradnak a számok. Akkor 644 ezer magyar pihent a szomszédos országban.

Fotó: Marosi Gábor

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!