felújítás

2021.07.07. 11:30

Milliárdokból simul az aszfalt a falvakba vezető mellékutakon

Csaknem negyven kilométernyi mellékutat újít fel idén Somogyban a Magyar Közút. A beruházások egy részével már elkészültek, nyár végére pedig szinte minden érintett szakaszon kisimul az aszfalt. A megyei fejlesztések össz­értéke valamivel több mint 5 milliárd 330 millió forint.

Marosi Gábor

Fotó: LANG ROBERT

Két hónappal ezelőtt kezdték el kialakítani a körforgalmat Jutában, néhány hete azonban egyetlen munkagépet sem látni a településen. Németh Zsolt, a Magyar Közút megyei igazgatója megkeresésünkre elmondta: jelenleg a közműveket építik át a csomópontban, erre azért van szükség, hogy az új burkolat alatt semmilyen vezeték ne menjen keresztül. Amíg ez a beruházás zajlik, addig az utat építő cég nem tud dolgozni, de várhatóan a jövő héten tovább építik a körforgalmat. Németh Zsolt hozzátette, elképzelhető, hogy pár hetet csúszik majd a beruházás, ezért a körforgalom csak őszre készülhet el.

Nikla környékén viszont jól haladnak a munkagépek. Napokon belül elkészül az Öreglakot Marcalival összekötő út újabb, valamivel több mint hat kilométeres szakasza. Fülöpné Kesztyüs Ágota Nikla polgármestere elmondta, már két évvel ezelőtt is szó volt arról, hogy felújítják a niklai utat, de akkor valamiért elmaradt.

Kiemelte: örülnek annak, hogy idén végre új úton közlekedhetnek, a régi aszfalt kátyús volt, menet közben rázta az autókat. A polgármester hozzátette, Marcali és Öreglak között óriási az átmenő forgalom, sok kamion és kocsi is ezen az úton keresztül közelíti meg az autópályát, illetve a megyeszékhelyet.

Somogy másik felében, Karád és Andocs környékén is javítják az utakat. Schádl Szilárd Karád polgármestere elmondta, öt évvel ezelőtt, amikor a szennyvíz-beruházás elkészült a faluban, a belterületi utak egy részét felújították, két szakaszt viszont nem sikerült korszerűsíteni. A Magyar Falu Program pályázatán azonban hamarosan elkészül a 300, illetve a 800 méteres belterületi rész is. – Nagyon sok jármű használja ezt az utat, az állapota azonban folyamatosan romlott, ezért volt szükség a felújításra – mondta Schádl Szilárd. – Amikor az új 67-es utat építették, akkor sokan erre kerültek és „rászoktak” a karádi útra. Nyáron még nagyobb a forgalom, mert akik Kecskemétről érkeznek a Balatonhoz, azok általában Karád felől közelítik meg a parti településeket – tette hozzá.

Gyorsabban jutnak el munkahelyükre az andocsiak

A leghosszabb és legdrágább útfelújítás az Andocs és Látrány közötti szakaszon valósul meg. A két település között csaknem tizenkét kilométeren lehet majd új burkolaton közlekedni. Egy négy kilométeres szakaszhoz még keresik a kivitelezőt, a többi részen azonban jól halad a munka és hamarosan befejeződik a felújítás. A négy kilométeres szakasz kivételével a beruházás költsége meghaladja az egymilliárd forintot. Werner Józsefné, Andocs polgármestere lapunknak elmondta, évtizedek óta hiába várták az út felújítását, ideje volt már a korszerűsítésnek. Az andocsiak közül sokan dolgoznak Balatonbogláron, amint elkészül az út, gyorsabban és biztonságosabban juthatnak majd el a tóparti munkahelyükre.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában