2022.04.07. 20:00
A hirdetésekbe is beleszól a háború
A vállalkozók egyre inkább tisztában vannak az online közösségi marketingben rejlő bevételnövelő és ügyfélszerző lehetőségekkel, ám az utóbbi időszakban jelentős változások történtek ezen a területen – hangzott el a Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara (SKIK) szerdai rendezvényén, ahol a megyei vállalkozók ismereteit gyarapították ebben a témában.
Lévai Richárd, a Liftup közösségimarketing-szakértője elemezte a helyzetet. Az elmúlt években egyre ügyesebben használták a vállalkozók közül a legtöbben a Facebookot, majd több másik platformra tértek át, ilyen a YouTube és az Instagram. Ám közben az idő haladt: három-négy éve a Facebook még sokkal sikeresebb volt, de változott a piac és az emberek – hangzott el a tanácskozáson. – Magyarországon az utóbbi hónapok politikai kampányai uralták a piacot, a Facebookon összesen 800 millió forintot költöttek a pártok csak az utolsó héten hirdetésekre. A nagy verseny rontotta a kisvállalkozók hirdetéseinek hatékonyságát, és jellemzően az emberek is megváltoztak, mert az ukrajnai háború miatt sokan elodázták a vásárlásaikat és üzleti döntéseiket, ezzel feltétlenül számolni kell – állította a szakértő.
Lévai Richárd a szerdai konferencián a jövőt is felvázolta: közeledik a háromdimenziós metaverzum világa, ahol az emberek headseteken át szórakoznak és dolgoznak, és ez át fogja szőni a világunkat.
A közösségimarketing-szakértő azonban hozzáfűzte, hogy csak a metaverzumban rejlő többletinformációk jelenthetik a virtuális világ jövőjét. – Itt pedig mindenképpen szerepet kap majd az online marketing – hangsúlyozta Lévai Richárd a SKIK szerdai rendezvényén.