Csalás

2022.04.13. 08:00

Nyereményjátékkal akarták kicsalni az idős nő adatait

Ismeretlen számról érkező telefonhívást csak nagyon ritkán vesz fel kadarkúti olvasónk, Rajz Józsefné, de legutóbb kivételt tett, mert valami azt súgta neki, hogy talán az egyik családtagjának lemerült a mobiltelefonja, és más készülékről keresi.

Kovács Gábor

Egy nő volt a vonalban, aki Mónikaként mutatkozott be, és azzal kezdte, hogy a DRV és az E.ON megbízásából telefonál, mert a kiválasztott fogyasztók egy nyereményjátékban vehetnek részt, amelyben egymillió forintot nyerhetnek, de ehhez meg kellene adnia az adataikat. Ezt kérték a nyugdíjas kadarkúti asszonytól is, de azt felelte, hogy az áram és a gázfogyasztás számlája a párja nevére érkezik, és nem adja meg az adatait, mert azt sem tudja, hogyan jutottak a telefonszámához. A hívó erősködött, mire Rajz Józsefné kinyomta a telefont. Felbosszantotta az eset, mert néhány hónapja már történt vele hasonló, és a környezetében is tud ilyen megkeresésekről. Mindenkit igyekszik figyelmeztetni, nehogy pórul járjanak. 
Nincs szó semmilyen nyereményjátékról, válaszolta Lakatos Edina, a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. sajtószóvivője. Ha indítottak volna hasonló akciót, arról az érdeklődők minden információt megtalálhattak volna a szolgáltató honlapján, természetesen az adatvédelmi szabályok közlésével együtt, tette hozzá. Időről időre előfordulhatnak csalási kísérletek, ezért megköszönik, ha az ilyen esetekről a fogyasztók bejelentést tesznek, mert így fordulhatnak a hatóságokhoz. Varga Ivett, az E.ON Hungária Zrt. sajtószóvivője megerősítette, hogy ők sem indítottak nyereményjátékot. A telefonos csalási kísérletek helyett szerinte ma már az a gyakoribb, hogy a csalók megszerzik a fogyasztók e-mail-címeit, és számlának tűnő elektronikus levelet küldenek nekik. Ezeknek az e-maileknek a többségében azonban nem stimmel a feladó, és olyan kifejezésekkel vannak tele, mintha a Google-fordító készítette volna a magyar szöveget. Az is előfordul, hogy trükkös tolvajok kérnek bebocsátást a családi házakhoz a szolgáltatóra hivatkozva, ezért érdemes ellenőrizni a bebocsátást kérőket. Az ügyfelek az őket személyesen felkeresőktől kérjenek fényképes vállalati igazolványt vagy hivatalos meghatalmazás felmutatását, ennek hiányában senkit ne engedjenek a lakásba. Ne írjanak alá semmilyen dokumentumot addig, amíg meg nem bizonyosodtak róla, kivel állnak szemben. Kovács Gábor 
 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában