Pályázat

2024.12.12. 11:50

Így ömölhet a pénz a vállakozásodba

A Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja elnevezésű, kilenc milliárd forint keretösszegű program februárban indul. Egyre több somogyi vállalkozás él a digitális tér előnyeivel: akad olyan étterem, ahol már az íncsiklandozó karácsonyi rántott harcsafilét ajánlják, másik cég húsipari gépkezelőt keres vagy épp a bécsi virsli előnyeit ecseteli, míg az egyik fürdő már a szilveszteri medencepartiról szóló meghívót osztja meg követőivel. Van ok és pénz is a fejlesztésre

Fotó: Kiss János

 - Ma már alapkövetelmény a honlap, cégünknek több mint  20 éve van - mondta szerdán Marton Ferenc, a marcali Marylla Kft. ügyvezető igazgatója. - Alapvetően bérmunkában dolgozunk belföldre és külföldre, s ha aktuális, új dolog jelenik meg az életünkben, akkor azonnal módosítjuk a honlapunkat. Továbbra is az erősségeinket kívánjuk bemutatni, melynek segítségével fel tudjuk magunkra hívni a figyelmet. Marton Ferenc azt is elmondta: van olyan partnerük, amelyik a honlapjuk alapján kereste meg őket. Még évekkel ezelőtt nyélbe ütötték az üzletet, s egy mai napig tartó gazdasági kapcsolat alakult ki. Első próba sütés: csökkentett szénhidrát tartalmú linzer, édesítőszer használatával, amely a mintaboltban kapható - hívta fel a figyelmet közösségi oldalán az egyik somogyi sütöde. Ojtó Lajos, a kaposvári Slendy Pékség ügyvezető igazgatója arról szólt: ma már nagyon fontos, hogy a vállalkozások megjelenjenek a digitális térben. Informatika nélkül szinte nem lehet élni, működni, cégük is hosszabb ideje üzemeltet saját honlapot és a legnagyobb közösségi oldalon is jelen vannak. Melynek érezhető hatása van: a vevők azonnal értesülhetnek a legújabb termékekről, s így tudják, hogy mit keressenek a boltokban, és mennyi nagyjából mennyi pénz vigyenek magukkal.

pénz a20210111_polgarmesteri_hivatal_felujitasa_szár_pt_fmh (5)felújítása, hegesztés, tetőjavítás, ácsmunkák, Szár. Vállalkozók
Így teszik pénzé a tudást a vállalkozók, akik éppen tetőt újítják fel.
Fotó: Pesti Tamás

Bojtor József szennai vendéglátós szerint hasznos kezdeményezés az új program. Vállalkozásuk nemcsak a honlapon, hanem a közösségi oldalon is rendszeresen ízelítőt ad legfrissebb kínálatukból.  

- Utóbbin  legalább három éve vagyunk fenn, jó döntés volt, ugyanis így még több embert érhet el a vállalkozásom - mondta. - A helyi turisztikai lehetőségek vonzzák a látogatókat, s hozzánk is jönnek, s nemcsak helyből, hanem  a környező településekről is érkeznek az étterembe és  pizzériába. Most azon gondolkodom, hogy egy újabb felületen is megjelenjünk, ugyanis még több vendéget szeretnénk elérni. 

 Gellért Attila, az igali gyógyfürdő marketingvezetője azt mondta: az összes közösségi médiában jelen vannak és saját honlapot is üzemeltetnek. Majdnem mindennap igyekezek friss infót felrakni, így a  pihenni vágyók többek közt a hétvégi szauna programról és  szilveszteri medence partiról is értesülhetnek.  

  • Facebok, 
  • Instagram, 
  • Tik-Tok

- Mindenképp a digitális irányba szeretnénk elmenni,  a közösségi oldalakon próbáljuk fokozni a megjelenéseket és egyre több videó tartalmat is igyekszünk létrehozni - közölte Gellért Attila. - A vendégek részéről kedvezőek a visszajelzések, s úgy tapasztaljuk, hogy az idősebbek is egyre inkább használják a közösségi oldalakat.

Van ok és pénz is a fejlesztésre

- A digitális fejlődés elvisz ebbe az irányba, fontos a kezdeményezésről van szó - mondta szerdán a Sonline-hu-nak Gulyás Árpád, a Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara (SKIK) elnöke.

 Lényeges tudni: a vállalkozásnak nem elég honlapot készíteni vagy más felületeteken megjelenni, hanem szükség van a folyamatos frissítésre is. Szerintem az új lehetőség iránt - a részletes feltételek ismeretében 

-  somogyi cégek is érdeklődnek majd.

Jövő februárban indul a Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja elnevezésű, kilenc milliárd forint keretösszeggel rendelkező program, amelynek célja, hogy a vállalkozások rendelkezzenek digitális megjelenéssel és ezen keresztül nyissanak új értékesítési csatornákat, illetve jussanak el új vevőkhöz, derült ki a távirati iroda tudósításából. A Demján Sándor Programban megvalósuló fejlesztés azokat a cégeket célozza meg, amelyeknek nincs vagy inaktív a honlapja vagy a közösségi médiafelületük. Míg az unióban a 10 embernél többet foglalkoztató vállalkozások 78 százalékának van honlapja és közösségi médiafelülettel rendelkezik a 60 százalékuk, addig Magyarországon 66, illetve 43 százalékon állnak ezek a mutatók.

A támogatás feltételei és a további részletek kiderülnek a Világgazdaság oldalán.


 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában