2025.01.30. 17:20
Csőbe akarnak húzni az Ügyfélkapuval, erre figyelj!
Adathalászok próbálják megszerezni e-mailben a személyes adatainkat. A gyanútlan embereket az Ügyfélkapu+ szolgáltatással próbálják csőbe húzni. Kormos Attila kaposvári informatikus azt tanácsolja, mindig legyünk óvatosak és körültekintőek.
Nemrég indult el az új Ügyfélkapu+ szolgáltatás Magyarországon, az internetes bűnözők pedig máris meglátták a lehetőséget és „felépítették” legújabb csalásukat. Hiába ugyanis a kétfaktoros hitelesítés és hiába vannak biztonságban a felhasználók adatai a felületen, az adathalászok ettől még tovább próbálkoznak, méghozzá e-mailes átverésekkel. Olyan elektronikus üzenet kezdett el terjedni, melyben azt állítják, hogy a felhasználók rosszul regisztráltak az Ügyfélkapu+-ra, ezért meg kell ismételni a folyamatot.

Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság VG
Ehhez egy linket is küldenek, az viszont egy adathalász oldalra irányítja át a gyanútlan áldozatot. A felület megszólalásig hasonlít az Ügyfélkapu+-ra. Ráadásul a bankkártya adatokat is megpróbálják kicsalni az emberekből.
A hivatalos kormányzati felületről indítsuk el az Ügyfélkapu+ szolgáltatást
Kormos Attila kaposvári informatikus megkeresésünkre elmondta, mindig meg kell vizsgálni a linket, amit üzenetben kapunk. Ezt könnyen megtehetjük, ugyanis ha az url-je nem magyar, vagyis nem .hu-ra végződik, hanem valamilyen külföldi tárhelyre mutat (.biz, .org), akkor szinte száz százalékosan csalásról van szó. – Amikor azt kérik az üzenetben, hogy a link alapján hajtsuk végre valamilyen folyamatot, akkor ezt semmiképpen ne tegyük meg – hangsúlyozta Kormos Attila. – Az Ügyfélkapu+ oldalt a hivatalos, kormányzati felületről indítsuk el minden esetben. Aki teheti, ne az e-mailes kétfaktoros azonosítást alkalmazza, hanem végezze el az autentikátoros alkalmazás telepítést. Azzal kizárhatóvá lehet tenni, hogy egy félrevezető link segítségével megszerezzék az adatainkat – mondta az informatikus.