2025.01.14. 13:55
Ez az Ügyfélkapu+, DÁP változás is rengeteg embert érinthet! - mutatjuk a részleteket
Rengeteg embert érinthet, hogy január 16-tól megszűnik az egyfaktoros Ügyfélkapu azonosítás lehetősége. A Magyar Posta közösségi oldalán hivta fel a figyelmet az Ügyfélkapu+ igénybevételére.
– Január 16-tól megszűnik az egyfaktoros Ügyfélkapu azonosítás lehetősége – derült ki a Magyar Posta tájékoztatójából. – Ez azt jelenti, hogy az ÉnPostám online felület használatához is az emelt szintű Ügyfélkapu+ azonosítás vagy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás igénybevétele lesz lehetséges.

Adódik a kérdés, mit szükséges tenni ebben a helyzetben? Ahhoz, hogy valaki január 16. után is zavartalanul elérhesse az ÉnPostám szolgáltatásait, igényeljen Ügyfélkapu+ azonosítást az Ügyfélkapu felületén. Az igénylést egyszerűen elindíthatja az Ügyfélkapu+ igénylése funkcióra kattintva vagy regisztráljon a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásba.
További információk hozzáférhetők a Központi Azonosítási Ügynök weboldalán továbbá a KAÜ online ügyfélszolgálatán az 1818-as telefonszámon. A társaság azt kéri, hogy senki ne halogassa az igénylést, hogy a változás ne okozzon fennakadást!
Hogyan jelentkezzünk át az Ügyfélkapu pluszra?
Mint ahogyan azt a Magyar Nemzet megírta, az Ügyfélkapu+ ugyanaz, mint a sima Ügyfélkapu, a különbség csak annyi, hogy az Ügyfélkapu+ lehetővé teszi a kétfaktoros azonosítást. Ez azt jelenti, hogy már nem lesz elég a felhasználónév + jelszó, mert szükség lesz még egy biztonsági kódra a belépéshez. A Sonline.hu korábban arról is beszámolt, hogy ez a kód minden belépés alkalmával más lesz és meghatározott ideig lesz csak érvényes. (mint a bankoknál a belépési kód).
Mi az a DÁP?
A DÁP az állampolgárok igényein és elvárásain alapulva leegyszerűsíti az felhasználók és a kormányzat különböző szervei közötti kommunikációt.
A felület használatához regisztrációra van szükség, amit a kormányablakokban lehet elintézni. Csak az első alkalommal kell személyesen bemenni valamelyik kormányablakba, ahol a személyi igazolvány bemutatásával és az applikáción belüli profil létrehozásával már kész is az előregisztráció. A regisztrációnál eSzemélyis távoli azonosítás is elérhető. Amint az aktiválási üzenet megérkezik, és az ügyfél aktiválja is azt, már használhatók az elérhető funkciók.