Autóválasztás tudatosan

2025.05.24. 12:25

Menő modellek: a szerelők szerint ez a két márka romlik el a legkevesebbszer

A gépkocsiknál a visszatérő üzemanyag költségen kívül komoly tétel a járműkarbantartás is. Ezek a menő modellek: szerelők szerint ez a két márka romlik el a legkevesebbszer.

A járművek biztonságos működéséhez szükség van a rendszeres, alapos ellenőrzésre, karbantartásra is, ám korántsem mindegy, hogy milyen gyakran kell elruccanni a szakműhelybe - akadnak olyanok, akik úgy látják: léteznek menő modellek: szerelők szerint ez a két márka romlik el a legkevesebbszer.

 Menő modellek: szerelők szerint ez a két márka romlik el a legkevesebbszer
Menő modellek: a  szerelők szerint ez a két márka romlik el a legkevesebbszer

 

Menő modellek: a szerelők szerint ez a két márka romlik el a legkevesebbszer

  • Autóvásárlás során a legtöbb sofőrnek az a legfontosabb, hogy a kocsija évről évre simán működjön, anélkül, hogy gyakran kellene szerelőhöz vinni. Mely márkák felelnek meg ennek valójában? A válasz azoktól származik, akik a legjobban ismerik az autókat – maguktól a szerelőktől. Miután “juliwheels” nyomozni kezdett az ügyben, sok tapasztalt szerelőt kérdezett meg arról, hogy mely márkákat látják leggyakrabban a csápos emelőn és melyek azok, amelyeket alig kell szerelőhöz hordani, írja a Der Offentlige.
  • A szakik válasza alapján a megbízhatósági listák élén a Toyota és a Volkswagen áll. A Toyota első helye nem meglepő – a japán márka régóta jól teljesít a megbízhatóság terén. Típus szintjén a Corolla és a Camry a sztár – előbbi Európában, utóbbi meg az USA-ban és Ausztráliában.  A Volkswagent különösen a 2010-es évek modelljeiért dicsérik. A szerelők kiemelik a gyári alkatrészek jó minőségét. Többen említették a Hondát is, különösen a Civic típust dicsérik.

 

Több mindent befolyásolhat a vezetési szokás is

  • Egy autó élettartama azért főképp a tulajdonos vezetési szokásaitól és karbantartásától függ. Ennek része a kopó-fogyó alkatrészek (fék körül, olaj, hűtőfolyadék, hidraulika folyadékok, transzmissziós szíjak, görgők) cseréje is az előírt futásteljesítmények elérésekor. A szerelők tulajdonképpen tehát az  hangsúlyozzák, hogy a Toyota, a Volkswagen és a Honda jó minőségű gyári alkatrészeik miatt lényegesen jobban tűrik a normál kopást és elhasználódást mint az átlag.

 

Szerelők - tapasztalat, szaktudás, megbízhatóság

Pohner István kaposvári szakoktató csütörtökön azt mondta: április végén járt le a garancia az autójára, ám továbbra is ugyanabba a szakszervizbe jár, mint eddig. Sebestyén Krisztián autószerelő szerint a szakmában döntő, hogy az ügyfél elégedett legyen a szolgáltatással. - Most egy olasz dízel autónál az ékszíjcsere ad munkát, egy német benzines gépkocsit műszakira készítek fel, s pénteken egy dél-koreai autót hoznak fékcserére - jegyezte meg a szakember.  - Lépést kell tartani a műszaki fejlődéssel, a szaktudáson kívül a munkához speciális szerszámokra is szükség van.

 

Biztos bukta - nincs értelme lejárt műszakival próbálkozni

A Sonline.hu kérdésére, miszerint mekkora büntetést fizetnek azok a járművezetők, akik lejárt műszakival közlekednek, a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság (SVMRFK) Kommunikációs Szolgálata közölte: ha három hónapnál nem régebben járt le az érvényesség, akkor a bírság összegének megválasztása az intézkedő rendőr mérlegelési jogkörébe tartozik. Azonban ha ennél hosszabb ideje járt le, akkor a jogszabály fix összegű bírságot helyez kilátásba.

 

A kaposvári nyugdíjas első látásra beleszeretett a japán modellbe

- Azért választottam a mostani japán autómat, mert korábban megjelent egy prospektus és beleszerettem ebbe a modellbe - mondta a kaposvári Illyés András. - Ettől a márkától már ez a második kocsim. A döntésnél az is fontos volt, hogy sok jót hallottam a német márkák mellett a japánokról is.

A 77 éves férfi 1970-ben szerezte jogosítványát, élete első, használt Trabantját nagyjából 40 ezer forintért vette. Hét esztendő után váltott, s második, immár új Wartburgjával az egykori Merkur győri kirendeltségéről gurult ki. A mostani japán kocsi kilométerórája 220 ezret mutat,  rendszeresen szakszervizbe viszi az autót, s bár az utóbbi években szerinte jócskán megdrágultak az alkatrészárak és a munkadíj is, viszont ragaszkodik a szakszerű karbantartáshoz és a biztonsághoz. Legutóbb vezérműlánc-cserére költött, s jövő júliusban jár le az autó műszakija, előtte ismét szükség lesz ellenőrzésre.

- Igen, számít a pénz az autókarbantartásnál is, de akkor vagyok nyugodt, ha rendben van a kocsi - hangsúlyozta. 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában