2025.05.24. 12:25
Menő modellek: a szerelők szerint ez a két márka romlik el a legkevesebbszer
A gépkocsiknál a visszatérő üzemanyag költségen kívül komoly tétel a járműkarbantartás is. Ezek a menő modellek: szerelők szerint ez a két márka romlik el a legkevesebbszer.
A járművek biztonságos működéséhez szükség van a rendszeres, alapos ellenőrzésre, karbantartásra is, ám korántsem mindegy, hogy milyen gyakran kell elruccanni a szakműhelybe - akadnak olyanok, akik úgy látják: léteznek menő modellek: szerelők szerint ez a két márka romlik el a legkevesebbszer.

Menő modellek: a szerelők szerint ez a két márka romlik el a legkevesebbszer
- Autóvásárlás során a legtöbb sofőrnek az a legfontosabb, hogy a kocsija évről évre simán működjön, anélkül, hogy gyakran kellene szerelőhöz vinni. Mely márkák felelnek meg ennek valójában? A válasz azoktól származik, akik a legjobban ismerik az autókat – maguktól a szerelőktől. Miután “juliwheels” nyomozni kezdett az ügyben, sok tapasztalt szerelőt kérdezett meg arról, hogy mely márkákat látják leggyakrabban a csápos emelőn és melyek azok, amelyeket alig kell szerelőhöz hordani, írja a Der Offentlige.
- A szakik válasza alapján a megbízhatósági listák élén a Toyota és a Volkswagen áll. A Toyota első helye nem meglepő – a japán márka régóta jól teljesít a megbízhatóság terén. Típus szintjén a Corolla és a Camry a sztár – előbbi Európában, utóbbi meg az USA-ban és Ausztráliában. A Volkswagent különösen a 2010-es évek modelljeiért dicsérik. A szerelők kiemelik a gyári alkatrészek jó minőségét. Többen említették a Hondát is, különösen a Civic típust dicsérik.
Több mindent befolyásolhat a vezetési szokás is
- Egy autó élettartama azért főképp a tulajdonos vezetési szokásaitól és karbantartásától függ. Ennek része a kopó-fogyó alkatrészek (fék körül, olaj, hűtőfolyadék, hidraulika folyadékok, transzmissziós szíjak, görgők) cseréje is az előírt futásteljesítmények elérésekor. A szerelők tulajdonképpen tehát az hangsúlyozzák, hogy a Toyota, a Volkswagen és a Honda jó minőségű gyári alkatrészeik miatt lényegesen jobban tűrik a normál kopást és elhasználódást mint az átlag.
Szerelők - tapasztalat, szaktudás, megbízhatóság
Pohner István kaposvári szakoktató csütörtökön azt mondta: április végén járt le a garancia az autójára, ám továbbra is ugyanabba a szakszervizbe jár, mint eddig. Sebestyén Krisztián autószerelő szerint a szakmában döntő, hogy az ügyfél elégedett legyen a szolgáltatással. - Most egy olasz dízel autónál az ékszíjcsere ad munkát, egy német benzines gépkocsit műszakira készítek fel, s pénteken egy dél-koreai autót hoznak fékcserére - jegyezte meg a szakember. - Lépést kell tartani a műszaki fejlődéssel, a szaktudáson kívül a munkához speciális szerszámokra is szükség van.
Biztos bukta - nincs értelme lejárt műszakival próbálkozni
A Sonline.hu kérdésére, miszerint mekkora büntetést fizetnek azok a járművezetők, akik lejárt műszakival közlekednek, a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság (SVMRFK) Kommunikációs Szolgálata közölte: ha három hónapnál nem régebben járt le az érvényesség, akkor a bírság összegének megválasztása az intézkedő rendőr mérlegelési jogkörébe tartozik. Azonban ha ennél hosszabb ideje járt le, akkor a jogszabály fix összegű bírságot helyez kilátásba.
A kaposvári nyugdíjas első látásra beleszeretett a japán modellbe
- Azért választottam a mostani japán autómat, mert korábban megjelent egy prospektus és beleszerettem ebbe a modellbe - mondta a kaposvári Illyés András. - Ettől a márkától már ez a második kocsim. A döntésnél az is fontos volt, hogy sok jót hallottam a német márkák mellett a japánokról is.
A 77 éves férfi 1970-ben szerezte jogosítványát, élete első, használt Trabantját nagyjából 40 ezer forintért vette. Hét esztendő után váltott, s második, immár új Wartburgjával az egykori Merkur győri kirendeltségéről gurult ki. A mostani japán kocsi kilométerórája 220 ezret mutat, rendszeresen szakszervizbe viszi az autót, s bár az utóbbi években szerinte jócskán megdrágultak az alkatrészárak és a munkadíj is, viszont ragaszkodik a szakszerű karbantartáshoz és a biztonsághoz. Legutóbb vezérműlánc-cserére költött, s jövő júliusban jár le az autó műszakija, előtte ismét szükség lesz ellenőrzésre.
- Igen, számít a pénz az autókarbantartásnál is, de akkor vagyok nyugodt, ha rendben van a kocsi - hangsúlyozta.