2025.06.11. 18:30
Megszólalt az óvodavezető: szó sem volt arról, hogy eltűnt a kisfiú
A kadarkúti óvoda vezetője szerint az édesanya állításai nem minden esetben fedik a valóságot. A gyermek csak elbújt, nem pedig eltűnt.

Fotó: a fotó illusztráció
Mint ahogy arról korábban beszámoltunk a múlt héten eltűnt egy kisfiú a kadarkúti óvodából. Az érintett kisgyermek édesanyjának állítása szerint a kisfiát nem csak az intézmény területén belül, hanem azon kívül is keresték a városlakók, amely komoly aggodalomra adott okot. Az intézmény vezetője azonban azt állítja, ez nem teljesen így történt..

Forrás: Kadarkúti Gyerekkert Óvoda és Mini Bölcsőde facebook
A kadarkúti kisfiú eltűnése mélységesen felháborította az édesanyát, elmondása szerint pedig annak a pedagógusnak sem volt a hozzáállása megfelelő, akinek felügyelete alatt veszítették szem elől a kisfiút. A kadarkúti óvoda vezetője a keddi napon még nem kívánt reagálni az édesanya mondandójára, meg akarta várni, míg hivatalos megkeresést kapnak a rendőrségtől vagy a pedagógiai szakszolgálattól. Cikkünk megjelenése után azonban mélységesen felháborította az anyuka egy-két állítása, így reagált az eseményekre.
Szó sem volt arról, hogy a gyermek eltűnt volna
Vancsa Patrícia állítása szerint kisfia egy logopédiai óra alatt tűnt el, amikor is a pedagógus pár percre őrizetlenül hagyta őt. A gyermek eltűnését követően a pedagógus őt keresni kezdte, és jelezte kollégáinak is, hogy nincs meg a gyermek. Az édesanya állítása szerint ő már csak akkor értesült az esetről a logopédustól, amikor kisfia, Ádi meglett. Az édesanya azt mondta, a településen már többen mondták neki, hogy eltűnt egy gyerek az oviból, azt azonban még nem tudta, hogy saját gyermekéről van szó.
Páhoki Zsoltné, a Kadarkúti Gyermekkert Óvoda és Mini Bölcsőde igazgatója így nyilatkozott a témában:
Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a gyermek nem eltűnt az óvodából, hanem elbújt az óvoda épületén belül. A gyermek rövid időn belül előkerült, nem teltek el hosszú percek a megtalálásáig. Az idő rövidsége miatt nem volt szükség arra, hogy a járókelőket vonjanak be a keresésbe. A logopédus jelzése után az óvodai dolgozókon kívül nem kereste más a gyermeket. A szülők értesítését is a lehető legrövidebb időn belül megtettük.
Mindeközben a Somogy Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat válaszát is megkaptuk megkeresésünkre, mely szerint a gondviselő a fenntartó részére nem nyújtott be panaszt. A gondviselői megkeresés telefonon a Somogy Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálathoz érkezett, aki az ügyet megvizsgálva illetékesség hiányában a Bárczi EGYMI főigazgatóját tájékoztatta. A kadarkúti gyermek ügyében intézményvezetői tájékoztatás érkezett a fenntartóhoz az eset leírásával és az ügy kivizsgálásával kapcsolatban. A munkáltató az ügyet soron kívül kivizsgálta és meghozta a munkáltatói intézkedést.
Eszköztelennek a pedagógusok az efféle atrocitások ellen
A téma kapcsán több pedagógust is megkerestünk, aki közül van aki úgy érzi, teljes az eszköztelenség a témában, hiszen a tanárok kezében szinte semmi sincs az ilyen atrocitások ellen.

Fotó: Banczik Róbert
- Gelencsér Attila, országgyűlési képviselő szerint az ilyen atrocitások esetén eszköztelenek a pedagógusok ma is, és voltak abban az időben is mikor ő 2006-ban elhagyta a pályát. – Nekem szerencsére nem volt ilyen esetem, de a kollégáim többször kerültek körülöttem ilyen nehéz helyzetbe. Volt egy pályatársam, akivel szemben egy túlkoros diák folyamodott tettlegességig a szemem láttára. Ez elfogadhatatlan – mondta el Gelencsér Attila.
– Azt tudni kell, hogy a diák a védtelenebb ezekben a szituációkban, így előnyt élvez a másik féllel szemben, aki a legtöbb esetben a pedagógus. A pedagógusnak pedig nincsen semmilyen jogi eszköze ahhoz, hogy a védtelenebbel szemben érvényesüljön. Egyetlen eszköz talán lehet: az pedig a szeretet. Pályám során mindig ehhez tudtam nyúlni, mert ha szeretjük őket, azt a gyermek meghálálja – hívta fel rá a figyelmet Gelencsér Attila.
- Horváth Edit, a barcsi Arany János Általános Iskola igazgatója szerint a legjobb megoldás az, ha nyugodt marad a pedagógus, és minden körülmények között arra törekszik, hogy higgadtan tudja megbeszélni a szülőkkel a sérelmeket. – A hivatalos módja az ilyen eljárásoknak az, ha szülő jelzi a szaktanárnak a problémát, akivel ha nem jut dülőre, akkor az tovább megy az osztályfőnökhöz, majd a legvégső esetben az igazgatóhoz. Nálunk ez egy nagyon jól bevett szokás. Mi mindig arra törekszünk, hogy megbékítésük a feleket. Persze ez nem mindig sikerül, van, aki egyből a tankerülethez rohan – mondta el az intézményvezető.
A barcsi iskolában az idei tanévben szerencsére nem volt kirívó eset, de az elmúlt években azért volt rá példa. – Sajnos van, aki egyből a tankerülethez fordul a problémáival, azt gondolva, hogy majd onnan megkapja a vélt igazságát. A tankerület is arra törekszik, hogy a problémák helyi szinten legyenek kezelve. Nem mondanám, hogy jobban védi a szülőt vagy a pedagógust, egyszerűen csak arra ösztökél minket, hogy mi oldjuk meg a problémát – tette hozzá Horváth Edit.