2019.07.18. 14:00
Menet közben szerelte a vonatot a kalauz és a vezető
Viszontagságos utazásról számolt be egy kaposvári nyugdíjas olvasónk, aki a szerkesztőségünkhöz fordult, hogy elmesélje a vasúton szerzett, kalandosnak mondható élményeit.
Nyaranta rendszeresen tölt hosszabb időt a fonyódi hétvégi házában, élvezve a Balaton nyújtotta pihenést. Általában vasárnap este vonattal szokott hazatérni a megyeszékhelyre, július elején azonban kellemetlen meglepetésben volt része.
Menetrend szerint este 21 óra 40 perckor vágtak neki az útnak egy motorvonattal, amelyet ő „kis Piroskának” jelölt meg a színe miatt. Utastársaival együtt harmincan voltak. Menet közben furcsa zörejeket hallott a jármű motorja felől, és égett szagot érzékelt. Mindezek feltűntek a motorvonat személyzetének is. Megálltak, és a kaposvári utas azt látta, hogy a vezető és a kalauz befeküdtek a járgány alá, és közösen szerelni kezdték. Az utasok kérdéseire azt felelték, hogy nekik akarnak jót, mert ha kihívják a műszakiakat, minimum másfél óra, amíg odaérnek, és addig a járatnak vesztegelnie kellene. Ehelyett a vezető és a kalauz hárították el a problémát, és folytatták az utat. Menet közben azonban még kétszer megállni kényszerültek a nyílt vasúti pályán, ezért 1 óra és 40 perc alatt tették meg a 80 kilométeres távot.
Érdeklődésünkre a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatóságán megerősítették, hogy az említett járatnak valóban műszaki gondjai akadtak. Írásban küldött válaszukban azt közölték, hogy 2019. július 7-én az Öreglakhoz tartozó Tatárvár megállóhelynél a 8831-es számú vonat hátsó motorkocsija „szolgálatképtelenné” vált, mert elfogyott a hűtővize. A továbbhaladás érdekében a hátsó motorkocsi motorját le kellett állítani, és az út további részén csak az első motorkocsi szolgáltatta a vonóerőt, ezért haladt lassabban a vonat.