2020.10.13. 14:00
Tovább hasít Somogyban a Faros 1
Megijedtek a Kaposvár környéki old timerek rajongói. A Volánbusz ugyanis az elmúlt időszakban felújíttatta rendezvényeik állandó főszereplőjét, az Ikarus 55 típusú farmotoros buszt. A helyiek attól tartanak, hogy mostantól osztozniuk kell a járművön az ország többi old timeresével.
Szezonzr technik piknik a Cseri parkban
Fotó: Lang Róbert
A FAROS-1 rendszámú Ikarus 55-öst először csaknem húsz évvel ezelőtt újították fel a kaposvári „Volántelepen”. Azóta nagy sikereket könyvelhettek el a retróbusz javára. Nemcsak kiállított tárgyként, hanem kipróbálható járműként is elérhető volt a somogyi helyszíneken. Kaposvártól kezdve, a Balatonon át Nagyatádig, mindenütt tehettek egy kört vele az érdeklődők.
A FAROS-1 a Volánbusz 2019-es őszi integrációjának követően indított értékmegőrző program keretében újult meg, ezúttal Zalaegerszegen. Az ottani járműfenntartó üzemben alapos esztétikai felújításon esett át idén, amely magába foglalta a korrózióvédelmet, a fényezést, és a beltér felújítását. Szeptember elején a felújítás helyszínén bemutatták az érdeklődőknek egy nosztalgiajárat keretében. Szeptember 14-én a mátyásföldi Ikarus Nap rendezvényén jelent meg a kaposváriak közkedvelt „farosa”, majd ezt követően még három hetet töltött Budapesten. Kiállították a Népliget autóbusz-állomáson, és néhány nagy sikerű nosztalgia járatot is teljesített. Látogatást tett a veresegyházi Medveotthonban a „Buszok éjszakája” rendezvény keretében, valamint a II. Ferihegyi Ikarus Találkozó főszereplője volt az Aeroparkban.
A Volánbusznál megkeresésünkre elmondták, hogy a helyi old timereseink megnyugodhatnak, mert a busz október 4-én visszatért a kaposvári Volántelepre. Októberben egy helyi rendezvényen mindenképpen találkozhatunk vele, ám arról nem érkezett hír, hogy novemberben hol lesz majd „otthon” a FAROS-1.
Nemzetközi sikereket is bezsebelt a Faros
Bözsi néven is ismert az Ikarus 55, amelyet 1954 és 1973 között gyártottak. A modellből 7466 került forgalomba, s az Ikarus gyárt egyik legismertebb és legsikeresebb terméke volt.
A típus 1954-ben debütált először nemzetközi porondon Genfben, majd Párizsban. Nagy sikert aratott mindkét kiállításon, a gyártás mégis csak lassan indult be.