2004.11.25. 06:48
Megfigyelik a BKV sofőrjeit
Megfigyelik a belső ellenőrök a BKV-sofőröket. Igaz, csak azokat, akik sportot űznek az utasok bosszantásából.
[caption id="" align="alignleft" width="281"] A vasútnál is panaszkodhat az utas, ha úgy érzi, sérelem érte. Az ügyeket a többi céghez hasonlóan a MÁV is harminc napon belül kivizsgálja.
[/caption]Nem bosszanthatják büntetlenül a BKV járművezetői az utasokat. Amelyikük illetlenül viselkedik vagy rácsukja az ajtót az utazóra, kevesebb pénzt vihet haza a hónap végén. Az ügyek felderítésével a BKV belső ellenőrzési csoportja foglalkozik.
Úgy tudjuk, a sofőr kétezer forintja bánja, ha nem várja be a szaladó utast. Ha rácsukja az ajtót, hétezer forinttal is csökkenhet a következő havi fizetése. Pénzlevonás jár azért is, ha a sofőr nem mondja be a mikrofonba a következő megállót.
A BKV jutalmazással is próbál javítani a cég megítélésén. Évente négyezer különféle panaszt kap a közlekedési vállalat az utasoktól. Mintegy 500 esetben a zsúfoltságot, a koszt, a járatkimaradásokat, kétezer alkalommal a járművezetők magatartását kifogásolják.
A BKV minden egyes bejelentést kivizsgál – közölte Schimmer Erzsébet főosztályvezető. Ha sok a panasz egy vezetőre, a belső ellenőrök az utasok között elvegyülve dolgoznak. Hasonló a helyzet a távolsági buszokon. „Besúgóvonalnak” is nevezik azt a panaszvonalat, amelyet a Volánbusz hozott létre a közelmúltban.
A buszok oldalán feltüntetett zöld számon bárki elmondhatja sérelmét. A Közúti Közlekedési Szakszervezet munkatársai szerint kiszolgáltatottá válhatnak a buszosok a névtelen telefonhívások miatt. A Volánbusz Rt. vezetése ígéri, alaposan kivizsgálják a bejelentéseket. A MÁV is védi az utasok érdekeit. A megalapozott panaszok után kártérítést fizetnek az utasoknak.