2004.11.16. 00:09
Újra arat a Tisza cipő, a Traubisoda és más termékek
Traubisoda, Tisza cipő, Sportszelet – a The Wall Street Journal című amerikai lap európai kiadása (WSJE) hétfői számában többek között ezeket a termékeket sorolja fel annak bizonyítékaként, hogy Magyarországon a „szocialista nosztalgia” nyomán újra piacra került számos, a korábbi rendszerben közkedveltnek számító termék.
A lap megszólaltat egy Traubisodát kortyolgató nőt, aki szerint „Traubit inni nem más, mint elismerni, hogy a múltban is voltak pozitív dolgok. Mások viszont – mint egy Tisza cipőket nézegető vásárló – nem ilyen okokból választják az újra piacra került régi magyar termékeket, hanem azért, mert ezek visszaviszik őket gyermekkorukba.
„Csak azért, mert szeretem ezeket a cipőket, ez még nem jelenti azt, hogy a kommunizmus visszatérését akarnám” – teszi hozzá az illető.
A szocialista korszakbeli termékek iránti nosztalgia korántsem korlátozódik Magyarországra, hasonló jelenségek tapasztalhatók például Csehországban, Szlovákiában és Németország keleti részein is.
Ott is többen keresik a régi termékeket.
(hl) -->