Hírek

2004.12.08. 06:56

Ecclestone nagy bajban van

Hamarosan véget érhet Bernie Ecclestone példátlan egyeduralma a Forma–1-ben.

Kocsis Máté

A londoni legfelsőbb bíróság az angol milliárdos ellen foglalt állást három, a Forma–1-es jogokat Ecclestone-nal közösen birtokló bankkal szemben.
Talán még sokan emlékeznek rá, annak idején a Forma–1-es jogokat birtokló SLEC Részvénytársaság 75%-át megszerezte a német Kirch-csoport, melynek azonban nem sokkal később nagy falatnak bizonyult a többmilliárdos üzlet, így csődbe ment. Ennek következtében a Kirch 75 százalékos csomagja a Speed Investment néven ismertté vált, három bank alkotta csoporté lett.
Ezt követően a SLEC-ből Formula–1 Holding lett. Ecclestone viszont annak ellenére, hogy már csak a cég részvényeinek negyedét birtokolta, továbbra is uralkodni akart, így beültetett két hozzá lojális személyt az igazgatótanácsba – nevezetesen genfi ügyvédjét és annak feleségét.
A Speed pedig ezt követően perelt, hiszen főleg az ő pénzükkel sáfárkodott Ecclestone, aki egyébként azt szerette volna, hogy Genfben tárgyalják az ügyet. Többszörösen sem vált be a számítása. Hétfő este Andrew Park bíró pedig úgy ítélkezett, hogy Ecclestone két embere, Luc Argand és Emmanuele Argand-Rey jogtalanul kerültek pozícióba, így távozniuk kell az igazgatótanácsból. Amennyiben ez bekövetkezik, akkor
Ecclestone majdnem 30 évig tartó egyeduralma véget ér.
A kérdés csak az, hogy ebben az esetben is kivonulnak-e a motorgyártók a Forma–1-ből és létrehozzák-e saját sorozatukat, a GPWC-t.

Elutasították a Ferrari tervét

A kilenc másik Forma–1-es csapat elutasította a Ferrari tesztkorlátozási javaslatát, mivel az elfogadhatatlan előnyt biztosított volna a maranellói istállónak. Az olaszok 15 ezer kilométerben határozták volna meg a szezon közbeni gyakorlások „hosszát”. Ezt egyöntetűen utasították el, még a Ferrari-motort használó Sauber-csapat is. Jean Todt, a maranellóiak csapatfőnöke abba is belement volna, hogy egy istálló egyszerre csak egy helyszínen dolgozhat. Ezenfelül mindkét gumigyártónak, a Bridgestone-nak és a Michelinnek is további

15 ezer km állna rendelkezésére gumik fejlesztésére.

Forma–1-ben. Kocsis Máté -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!