2004.12.09. 00:00
Már nem álom a négyes metró indulása
Az alagutat 2006-ban kezdik el fúrni az Etele téren. A munka a tervek szerint három évig tart. Most a Baross téri csomópont átalakítását kezdték meg.
[caption id="" align="alignleft" width="269"] Elsőként a kettes metró új kijáratát építik meg a Kerepesi úton
[/caption]Mint ahogy azt már korábban a Reggel megírta, megkezdődtek a négyes metró építéséhez kapcsolódó első munkálatok a Keleti pályaudvar környékén.
A Baross téren közös csomópontja lesz a 4-es és a 2-es metrónak, átalakítva a mostani forgalmat. A jelenlegi metrókijárathoz futnak majd be az új földalatti vezető nélküli, modern szerelvényei. A kelet–nyugati metró utasai pedig a pályaudvar parkolója helyén épülő kivezetőbe érkeznek majd meg a jól ismert szovjet kocsikon.
– Bővül az aluljáró, új lépcsőfelüljárókat építenek tízezer
köbméter beton és 700 tonna acél felhasználásával – mondta Demszky Gábor főpolgármester az építkezésen. Közben meghirdették az első pályázatot az alag-utak és az állomások építésére negyvenmilliárd forint értékben. Az alagutat az Etele téren kezdik el fúrni 2006 második felében.
A két fúrópajzs tizenöt métert halad majd előre naponta a Szent Gellért téren keresztül a Tétényi út felé. Várhatóan 2008 közepére készül el, akkor kezdik kialakítani az állomásokat.
A városvezetés tervei szerint 2009-ben már az új metróval utazhatunk.