2005.01.27. 00:00
Nem létező sínen a pénz
Az új vonalat építő vállalkozás spórolt 2004-es kiadásai során. Egy tételt költöttek el majdnem egészében. A vágányok építésére szánt pénzt.
[caption id="" align="alignleft" width="263"] Alagút még nincs, de a négyes metró 2004. évre tervezett vágányfektetési pénzét már elköltötték
[/caption]Gulyás László, a 4-es metrót építő DBR projektirodájának vezetője nem kapkodta el a budapesti képviselők tájékoztatását. A főváros pénzügyi ellenőrző bizottsága a 4-es metró tavalyi pénzfelhasználását szerette volna megtárgyalni. Az ülés kezdetéig azonban nem kapták meg Gulyástól az adatsorokat. Pedig már tíz nappal azelőtt személyesen is kérték. Éppen napirendről való levételéről akartak határozni, amikor Gulyás László befutott az anyaggal. Egy darab volt nála, azt ajánlotta fel fénymásolásra. A testület tagjai éltek a lehetőséggel. Végül kényszerből különös döntést hozott a bizottság. Úgy vették tudomásul a tájékoztatást, hogy érdemben nem tudtak állást foglalni. A projektiroda vezetőjét szerettük volna megkérdezni a késedelem okáról és a pénzfelhasználás részleteiről, de elfoglaltsága miatt nem tudott rendelkezésünkre állni.
A DBR tájékoztatása szerint tavaly minden tekintetben sikerült takarékoskodniuk a kivitelezőknek. A Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti szakasz építésére szánt 4 milliárdból 900 milliót használtak fel. Az út- és közműépítés 290 milliójából 225-öt, az előkészítés 6,5 milliójából csak 1,3 milliót költöttek el. Csupán egy tétel esetében nem tudtak spórolni. A vágányépítés egymilliárdos keretét szinte maradéktalanul felhasználták, összesen 943 millió forintot. Most már csak az a kérdés, hová fektették a síneket? A Baross téren ugyanis január 17-én kezdték el a földmunkákat. De még nem az alagutat fúrták, hanem egy 23 méteres résfalat ástak a leendő kijáratnak.
Metrórészvények
A Fővárosi Közgyűlés ma megszavazhatja a 4-es metró pénzéből vásárolt részvényeinek eladását. Budapest négyszázhárommillió forint értékű Matáv-, Rába- és TVK-papírokat készül értékesíteni. Minimálárukat 1500, 3268 és 6000 forintban tervezik meghatározni. Az értékesítést a nyilvános pályázat során kiválasztott HVB Bank Hungary Rt., illetve az Erste Befektetési Rt. végzi. Az adásvételnek június 30-ig kell megtörténnie.
Már nem tud meglepődni
– A DBR Metró Kft. működésével kapcsolatban annyi hajmeresztő dolog történt, hogy ezen már nem tudok meglepődni – mondta a Reggel kérdésére Szálka Miklós. A városüzemeltetési bizottság alelnökének elképzelése sincs arról, hogy a DBR hol építtethetett vágányt a négyes metró érdekében. Ő is szeretné tudni.