Hírek

2005.06.13. 00:01

Buszkaraván vonul a Belvárosban

Ez az első idei munkanap, amikor nem jár a főváros legtöbb utast szállító közlekedési eszköze a legforgalmasabb vonalon. Lesz azonban, aki gyorsabban eléri úti célját a metrópótló busszal.

Vajta Zoltán

[caption id="" align="alignleft" width="315"] Szombaton már így nézett ki a Batthyány téri metróaluljáró. A főváros vezetői azt ígérik, néhány hónap múlva olyan szép lesz ez is, mint a szomszédos Kossuth téri.
[/caption]Alighanem a legaggasztóbbnak látszó metrófelújítás okozza ezen a nyáron a legkevesebb bosszúságot a budapestieknek. Tavaly már kiderült, a BKV meg tud birkózni azzal a lehetetlennek tűnő feladattal, hogy a 2-es metrót pótolja. Várhatóan idén sem tart sokkal hosszabb ideig az utazás a Stadionok állomás és a Deák tér között autóbusszal, mint metróval. A csuklós buszok ugyanis elkülönített sávon haladnak a Kerepesi úttól. A buszsáv félúton a Baross tér felé az út közepén folytatódik. A Keleti után a Rákóczi úton, a 7-es vonalán érik el a Blaha Lujza teret. Onnan egyenes az út az Astoriához. Majd jobbra a villamossínek között érkeznek a Deák térre. S hogy autó ne zavarja haladásukat, kamerák figyelik a pályát. A szabálytalankodó autósok több tízezer forintról szóló csekket kapnak a rendőrségtől.

Kétségtelen: a metrószerelvények hetvennel robognak, a buszok pedig alig negyvennel-ötvennel. Mégis aki csak néhány megállót utazik, akár jobban is járhat a pótlóbusszal. Nem kell ugyanis lekecmeregni  a mozgólépcsővel. A buszok pedig szinte egymást érik, olyan gyakran indulnak a végállomásról. Az esti órákban is, amikor a metróra amúgy 5-10 percet kellene várni.

Aki viszont messzebbről jön, mint a Stadionok, és tovább megy a Deák térnél, feltétlenül induljon korábban. A metróról ugyanis át kell szállni a buszra a Hungária körútnál. A busz ebben az esetben lassabb. Arról nem is szólva, ha a Batthyány tér az úti cél. Ott ezen a nyáron nem áll meg a metró, mert az állomást felújítják. A Deák térről a 39-es, a Moszkva térről a 11M busszal lehet ide eljutni.

A Nagykörút környékéről Budára egyszerűbb lesz a 4-es, 6-os villamossal közlekedni. Ugyanis ez és a többi nagy forgalmú villamosjárat sűrűbben közlekedik a metrófelújítás alatt. A144-es és a 161E buszok pedig az Örs vezér tere helyetta Blaha Lujza térig viszik az utasokat. A 80-as és 81 troli összevont útvonalon, a Keleti pályaudvarig közlekedik.

Változást hoz még, hogy csaknem a metróval egy időben újítják fel a szentendrei HÉV-et is. Június 25-től augusztus 4-ig pótlóbuszok járnak Békásmegyertől a Batthyány térig. Egy másik busz pedig az Árpád híd metróállomásra fut be.

S ha mindez még nem lenne elég, az autósok is kezdhetik tervezni a nyári napokat. Egyre több helyen kezdődnek el fővárosszerte az útfelújítások. Olyan sok helyen dolgoznak majd a munkagépek, mint eddig még soha. A legforgalmasabb utak is sorra kerülnek, mint például a Bajcsy-Zsilinszky, a Budaörsi, a Szentendrei, a Budafoki út vagy a Király és a Baross utca. Sőt a Keleti pályaudvarnál jó ideje útszűkület is lassítja a haladást a metróépítés miatt. Szinte nem is lesz olyan kerület, ahol ne újítanának fel egy-egy fontos útszakaszt.

Az egyetlen menekülési lehetőség a tömegközlekedés lesz. Persze csak akkor, ha a BKV idén is olyan példásan szervezi meg a metrópótlást, mint tavaly. A HÉV-szerelvények pótlásának sikerességét illetően ma még csak találgathatnak az észak-budai lakosok. A Szentendrei út amúgy is túlzsúfolt. Elképzelhetetlen, hogyan tudnak majd haladni, hiszen nem mindenhol lesz buszsáv.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!