Hírek

2005.08.13. 00:00

Az ígérgetések földje Budapest

A metropolita Demszky Gábor csütörtökön azt mondta egy rádióinterjúban, attól is függővé teszi jövő évi indulását, hogy mennyire volt sikeres a 2002–2006-os ciklus.

Zsidai Péter

[caption id="" align="alignleft" width="153"] Demszky Gábor a szavazatokért akár fizikai munkára is képes. Jól mutat a munkás főpolgármester.
[/caption]– Ha igazán ettől teszi függővé a főpolgármesteri tisztségért való indulást, akkor ez eldöntött kérdés. Nem indul újra – reagált a bejelentésre Szőke László. A fővárosi MDF frakcióvezetőjét Demszky korábbi ciklusai sem tették elégedetté, de a 2002-ben kezdődöttet kritikán alulinak tartja. – Látszik rajta, hogy belefáradt a munkába, nem érdekli már Budapest. Én egyébként emberileg meg tudom érteni, hogy tizenöt év hosszú idő számára – fejezte ki együttérzését. Szőke szerint Demszkynek nincsenek elképzelései a város vezetéséről, csak szlogeneket gyárt. Úgy látja, a fővárost már nem ő, hanem a tehetetlenség és az apparátus irányítja.

Kupper András véleménye hasonló. A Fidesz frakcióvezetője szerint a főpolgármestert a város helyett már csak saját ügyei foglalkoztatják, ami sok budapesti számára egyértelmű. – Demszky Gábor erre a ciklusra vonatkozó, be nem váltott ígéreteinek száma egyébként nem csökkent korábbi időszakaihoz képest. Egyedül az útfelújításban tud valamit felmutatni, de azt is csak a jövő évi választások előtti évben. Ezt sem a közért teszi, hanem saját újraválasztásáért – mondta lapunknak.

Zsinka László (MIÉP) szerint eddig nagyon gyenge Demszky teljesítménye. – A tömegközlekedés sokkal rosszabb állapotban van, mint korábban bármikor. Európában nem gyulladt ki annyi busz, mint amennyi az elmúlt néhány évben Budapesten! Nem épültek hidak, nem indult el a csepeli szennyvíztisztító és a négyes metró építése sem – válaszolta kérdésünkre. Zsinka szerint Demszkynél minden a kommunikációról szól, nem a tettekről.

Mit ígért Demszky Gábor 2002-ben, amikor meghirdette Budapest európai fővárossá fejlesztésének programját? Tömegközlekedésben a következők egyáltalán nem valósultak meg. A 4-es metró Bosnyák tér és Etele tér közötti megépítése. Az 1-es villamos átvezetése Budára. A 3-as villamos gyűrűjének meghosszabbítása. Az ötös metró építésének előkészítése.

A szentendrei HÉV felújítása már elkezdődött, de nem fejeződött be. Nem sikerült 320 új buszt vásárolni, csak jóval kevesebbet. Nem tudta lecserélni az elöregedett trolibuszparkot, idén összesen hat újat tudtak forgalomba helyezni. Felettébb kérdéses, hogy még tavasszal sínre kerülnek-e a Siemens-villamosok a 4-es, 6-os vonalán. A szerelvények konstrukciós hibásak, valamint a sínpálya és a fogadóremiz is átalakításra szorul. Demszkynek eddig csak az 56-os villamos gyorsvillamossá fejlesztését sikerült véghezvinnie ígéretei közül.

Demszky Gábor 2002-es ígéreteinek áttekintését keddi számunkban folytatjuk.

Talán még egy ígérete teljesül a főpolgármesternek

Demszky Gábornak jó esélye van arra, hogy még egy ígérete teljesüljön. Ez pedig a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozása. Szeptembertől új papíralapú bérletet vezetnek be a MÁV, a BKV és a Volán járatain. A megvalósítás azonban ebben az esetben sem az ígérethez híven valósul meg. Ősztől ugyanis csak a főváros közigazgatási határain belül lesz érvényes, miközben az eredeti terv az egész megye határaira vonatkozik.

A megvalósítás azonban ebben az esetben sem az ígérethez híven valósul meg. Ősztől ugyanis csak a főváros közigazgatási határain belül lesz érvényes, miközben az eredeti terv az egész megye határaira vonatkozik. Demszky Gábor a szavazatokért akár fizikai munkára is képes. Jól mutat a munkás főpolgármester. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!