Hírek

2005.08.13. 07:40

Grand Prix két földrészen

Isztambul. Ismeretlen város, ismeretlen pálya, legalább 35 fok hőség – ez várja a Forma–1 mezőnyét a jövő vasárnapi első Török Nagydíj alkalmával.

Méhes Károly

A szállás, a kiegészítő rendezvények mind Európában lesznek, ám a csapatoknak a pálya eléréséhez át kell kelniük a Boszporusz-hídon, azaz megérkeznek Ázsiába. A Ferrarinál Miograd Kotur, aki a logisztikáért felelős, nagyjából egy éve kezdte el szervezni az előttük álló törökországi hétvégét, hogy minden zökkenőmentesen menjen. – Felvettem a kapcsolatot a szervezőkkel, az autókölcsönző cégekkel, és személyesen is megszemléltem a terepet még novemberben, hogyan lehet a leggyorsabban kijutni a városból a pályára. Szerencsére mindenütt élnek olaszok, akik szívesen segítenek a Ferrarinak, legyen szó alapanyag-beszerzésről vagy terembérlésről.

Egyébként a Ferrari abban is előnyt élvez ezúttal, hogy a FIA Triesztből szállítja hajón a csapatokat kamionokkal együtt Isztambulba, így nekik elég néhány órával korábban elindulni Maranellóból, míg az angolok két nappal korábban útra kelnek. A hajókázás három napig tart, de kényelmesebb és biztonságosabb, mint átutazni Szerbián, Románián, Bulgárián.

A cirkusz porondmestere, Bernie Ecclestone sem pihen a háromhetes szünetben. A főnök hangzatos kijelentéseket tesz a demokráciáról, majd sokat sejtető üzleti lépéseket tesz. A Forma–1-et korábban vaskézzel irányító angol milliárdos most kijelentette: „a sport legyen a csapatoké”. Bennfentesek szerint ez azt jelenti, hogy az F1-et irányító családi vállalkozásba betársulhatnának a csapatok is. Ez már csak azért is érdekes, mert akkor a bevételeket is újra kéne osztani, azaz kevesebb jutna Bernie-nek és több a csapatoknak, utóbbiaknak eddig pont az fájt a legjobban, hogy a főnök kisemmizi őket.

Ugyanakkor nem kizárt, hogy maga Ecclestone készül valami hasonlóra. Cége, a Formula One Promotion and Administration (FOPA) 16 kategóriában nyújtott be igényt a GP 1 márkanévre az illetékes európai hivatalhoz. Ez könnyen jelentheti azt, hogy Ecclestone megpróbálja megismételni az F1-ben mutatott gazdasági varázslatot, méghozzá a Forma–1-et ma már ténylegesen irányító bankok nélkül. Az új sorozatban esetleg felerősített GP 2-es autók futhatnának, ebben a sorozatban Ecclestone mellett a Renault főnökének, Flavio Briatorénak is van részesedése.

Jenson Button nem akar a Williamshez szerződni

A magyar Nagydíj után kitört nyári szünetben a legfőbb csámcsognivaló még mindig Jenson Button sorsa. A brit fiú tavaly ott akarta hagyni BAR-t a Williams kedvéért, akár szerződésszegés árán is. Idén, ismét csak érvényes szerződés ellenére, nem óhajt a Williamshez menni 2006-ra, maradna a BAR-nál. A dolog mögött az van, hogy időközben a Williams elvesztette a BMW-t, míg a Honda egyre elkötelezettebb a BAR mellett.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!