Hírek

2005.08.10. 00:00

Információ helyett üzent lapunknak a vállalat

Nem éppen elegáns formáját választotta a BKV, hogy reagáljon egy, lapunkban korábban megjelent cikkünkre. A Magyar Távirati Irodán keresztül közleményt jelentettek meg. Ebben megállapítják, hogy hangulatkeltő és a szakértő hozzáállást, a közbeszerzési törvény ismeretét nélkülöző írás jelent meg a Reggelben július 30-án. Majd közölték szerkesztőségünk kérdéseire adott válaszaikat.

Zs. P.

[caption id="" align="alignleft" width="119"] Közlekedési tanácsok: mennyiért?
[/caption]A Reggel vitatott cikke arról szólt, hogy a BKV huszonnégy szakterületen tanácsadókat alkalmaz majd. Az erről szóló előminősítéses közbeszerzési eljárást nemrégiben jelentették meg. A BKV kommunikációs osztálya lapunk kérdéseit elfelejtette mellékelni a közlemény szövegéhez. Pedig tanulságos lett volna összehasonlítani az azokra érkezett válaszokkal.

Mit azt szerettünk volna megtudni, hány tanácsadót akarnak kiválasztani. Hány forintot szándékozik erre költeni összesen, illetve szakterületenként a BKV? Jelenleg is dolgoznak-e tanácsadók a BKV-ban? Ha igen, mely cégek és milyen faladatokat végeznek? Eddig hány forintot költöttek rájuk? A Fidesz kérésére elkészítik-e a tulajdonosi bizottság számára a cég átvilágítását? Ezek egyikére sem érkezett válasz, csupán kettőre. Az egyikben azt tudakoltuk, miért nem házon belül oldják meg ezeket a feladatokat, hiszen 13 ezer munkatársuk van. A válasz szerint azért, mert e szaktanácsadói tevékenységek nem tartoznak a BKV Rt. profiljába. A másik válaszban közölték, a megbízatás határozatlan időre szól, a BKV jövőbeni kiemelt beruházásaihoz lesz rájuk szükség.

Azt a BKV nem említi, hogy lapunk nem kérdőjelezte meg a pályázati kiírás törvényességét, módját. Csupán a közpénzek felhasználásának útját szerette volna megtudni.

Milyen feltételekkel adhatnak tanácsot?

A BKV pályázati kiírása úgy szól, hogy az arra jelentkezők az Európai Unió alapjaiból finanszírozott beruházásokban nem vehetnek részt. Ha szerződést kötnek velük, tanácsaikat csak olyan fejlesztésekhez adhatják, amelyekben nincsenek uniós eurók. Ennek azért van jelentősége, mert a főváros tömegközlekedési beruházásait uniós támogatás nélkül nem tudja megvalósítani. A 4-es és az 5-ös metróra, valamint a villamoshálózat fejlesztéséhez is pályázni szeretne Brüsszelben.

pályázni szeretne Brüsszelben. Közlekedési tanácsok: mennyiért? -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!