Hírek

2005.08.09. 00:00

Megfájdult a feje az új szemüvegtől

Olvasónk az egyik boltban napszemüveget vásárolt. Első használata után megfájdult a feje, estére pedig begyulladt a szeme. Kérdés, mit tehet ilyenkor a vevő?

BAMA

Olvasónk vásárlás előtt gondosan tájékozódott leendő napszemüvegéről. Alaposan meggyőződött arról, hogy a kiválasztott darab viselete kényelmes, illetve az megfelel-e a vonatkozó előírásoknak. Ám ennek ellenére sajnos csúnyán pórul járt. Félnapos használat után fejfájás és szemgyulladás lepte meg. – A napszemüvegekre kétesztendős szavatosság vonatkozik – mondták érdeklődésünkre a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FVF) sajtóosztályán. Egyben hozzátették, ilyen esetben mindenképp vissza kell vinni a napszemüveget az üzletbe.

Amennyiben a terméket a boltos nem akarja kicserélni, azt az FVF-hez kell beküldeni vizsgálatra. Az itt található modern laboratóriumban a hivatal szakemberei elvégzik a szükséges ellenőrzéseket. Az eredményről pedig szakvélemény készül. Ha az áru gyári hibás volt, akkor azt a tapasztalatok szerint a boltosok többsége kicseréli. Ha a szemüveg mégis jónak bizonyulna, de ezt a vevő nem hajlandó elfogadni, és a boltos sem akar cserélni, békéltető testület elé kerül az ügy. Ha itt sem jutnak dűlőre, a vásárlónak polgári peres eljárást kell kezdeményeznie.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!