Hírek

2005.08.22. 00:00

Räikkönen a legkeményebb

Pár száz métertől eltekintve rajt-cél győzelemmel avatta fel a rendkívül nehéz isztambuli pályát Kimi Räikkönen. A finn hátránya 24 pont a második helyen végző Alonso mögött.

Hegyi Áron

A szombati időmérő edzésen is látszott, Kimi Räikkönennek nem ártott meg a háromhetes pihenő. A többiek sem töltötték tétlenül a Magyar Nagydíj óta eltelt napokat, mégis a finn volt az, aki könnyűszerrel gyűjtötte be a pole pozíciót. Räikkönen utolsóként futott neki a maga gyors körének, és a levezető kör után elsőként gurulhatott be a boxba. Legnagyobb riválisa, a pontversenyt vezető Fernando Alonso csak harmadik lett. A spanyol egyébként nem nagyon bánkódott, a Renault-nál amondó volt a csapatvezetés, nem kell feltétlenül nyerniük, elég, ha addig gyötrik Räikkönent, amíg a McLaren-Mercedes fel nem mondja alatta a szolgálatot. Mi tagadás, volt már példa erre az idei szezonban.
A vadonatúj isztambuli pálya egyébként alaposan feladta a leckét a mezőnynek. Alig akadt olyan versenyző, aki hibátlanul tudta volna teljesíteni, ennek ellenére boldog-boldogtalan a tervezőt, Hermann Tilkét dicsérte, milyen nagyszerű munkát végzett. Az ódákat zengők táborához csatlakozott Bernie Ecclestone is, aki így fogalmazta meg sommás véleményét: „itt majd kitűnnek a férfiak a fiúcskák közül”. A dimbes-dombos vonalvezetés, a változó irányú és erejű szél, a por és a négy kisebb hajlatból álló nyolcas kanyar még a hétszeres világbajnok Michael Schumacheren is kifogott, a német mért kör nélkül fejezte be az időmérőt.
A vasárnapi rajt mindjárt meglehetősen férfiasra sikeredett. Fisichella elment Räikkönen mellett, sőt úgy tűnt Alonsónak is sikerülni fog ez a bravúr. A finn azonban nem hagyta magát, és még az első kör végén visszavette a vezetést.
A negyedik körben Button iskolázta le a két Ferrarit, miközben a Renault mérnökei megkérték Alonsót, spóroljon a benzinnel. A következő körben Heidfeld kapott egy jobb hátsó defektet a nyolcas kanyarban.
A tizedik körben a másik Williams-pilóta, Webber is megkapta a maga jobb hátsó defektjét a nyolcasban. Az angol istálló vélhetően túlzottan lágy keveréket választott.
A tizenharmadik körben Alonso kiment tankolni, és az ötödik helyre jött vissza. Egy körrel később Fisichella is így tett, miközben a boxutca bejáratánál Michael Schumacher összeakadt Webberrel. Mindketten mehettek gyorsszervízre, a Williamsen első vezetőszárnyat, a Ferrarin, meglepetésre, három kereket cseréltek. Két körrel később a német feladta.
A 19. körben Räikkönen is kiment tankolni, Webber pedig kapott egy újabb jobb hátsó defektet, és feladta a versenyt.
A 25. körre Räikkönen már 15 másodpercre növelte előnyét Alonsóval szemben, aki ekkor már csak a harmadik helyen autózott Montoya mögött. Négy körrel később Heidfeld is megkapta második jobb hátsó defektjét, ő is feladta.
Schumacher viszont visszajött a pályára a 34. körben, a Ferrari feltehetően teszteli a török aszfaltcsíkot. Fernando Alonso második tankolása.
A 48. körben a finn már húsz másodperccel vezetett Montoya és 32-vel Alonso előtt. Két körrel később Schumacher végleg kigurult a boxba, megelőzte a kiesetteket, így nem ő kezdi az időmérőt Monzában.
Az utolsó tíz kör Räikkönen magányos autózását hozta, míg egy körrel a vége előtt Montoya megtette azt a szívességet Alonsónak, hogy kicsúszott, így a spanyol lett a második.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!