2006.01.24. 07:00
Modortalanul sürgettek a bankban
HÜLYÉNEK NÉZNEK Olvasónk panaszolja: a bankban, amelynek tíz éve az ügyfele, sürgette őt az alkalmazott. Arra hivatkozott, hogy sokan várnak rá, így nincs ideje vele foglalkozni.
A fenti eset a magatartási kifogások körébe tartozik, amit az új kereskedelmi törvény nem szabályoz. Erre dr. Tóth Istvánné, a fővárosi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója hívta fel a figyelmet. Az etikai problémák a kamarák etikai bizottságához tartoznak. A bank azonban nem kereskedelmi egység. Így a hasonló panaszokat saját hatáskörben kezelheti.
Sérelmünket bejelenthetjük a pénzintézet ügyfélszolgálatánál, de a vétkes alkalmazott felettesénél is. Hívjuk bátran a fiókvezetőt, hiszen nem vagyunk kötelesek eltűrni az udvariatlan bánásmódot, a türelmetlenséget. Fontos, hogy akkor intézkedjünk, amikor az eset történik. Utólag már bajosan bizonyíthatjuk be, hogy megsértettek bennünket. Írhatunk a banknak is; levelünkben részletesen kifejthetjük a történteket. Tüntessük fel a dátumot, a bankfiókot, hogy a történteket könnyebben azonosíthassák.
Vannak bankok, amelyek afféle „kvázi” panaszkönyvet tartanak. Ha létezik ilyen, ebbe is beírhatjuk észrevételünket. De ne verjük az asztalt, ha nincsen panaszkönyv - figyelmeztet a szakember. Fenntartása ugyanis nem kötelező, lévén a bank nem kereskedelmi egység. A fiókvezető, illetve bankigazgató saját hatáskörben dönthet úgy, hogy tart ilyen könyvet. Hogy panaszbejelentésünk nyomán mi lesz az udvariatlan dolgozó büntetése, az a pénzintézet belső szabályzatától függ.