Hírek

2006.09.06. 06:25

Ingyenbulik közkívánatra

A mai zenészek többsége nehezen tudna megélni, ha nem lennének vállalati és szponzorált bulik. A hagyományos koncerteket a közönség már nem tudja megfizetni.

Dián Tamás

[caption id="" align="alignright" width="180"] D. Nagy Lajos is fellépett a Bikinivel a Sláger Megapartyn
[/caption]Régebben, ha valaki kiejtette a száján azt a szót, hogy koncert, mindenki tudta, hogy olyan rendezvényről van szó, ahol belépődíjat kell fizetni. Ma már ez korántsem egyértelmű. A könnyűzenei piacon ugyanis sokkal többen próbálnak megélni, mint ahány előadót a közönség finanszírozni képes – állítja Abella Miklós, a Republic menedzsere. Szerinte egy színvonalas rendezvény tető alá hozása nagy rizikó, hisz a reklám, a színpadtechnika, a bérleti díj és az egyéb járulékos költségek tízmilliós nagyságrendű kiadást jelentenek, miközben korántsem biztos, hogy a jegybevétel és a támogatók által összedobott pénz együttes összege kifizetődővé teszi az eseményt. Ezért aztán az utóbbi időben elterjedtek a szponzorált koncertek.

A legutóbbi hétvégén például a Sláger Rádió ingyenes Megaparty rendezvényén gyűlt össze több mint százezer ember Budapesten, a Városligetben. A kilenc fellépő élőben zenélt, ami Abella szerint manapság ritka, mint a fehér holló. Heal Edina, a rádió vezérigazgató-helyettese szerint megéri nekik évről évre kifizetni a monstre rendezvényt, mert ezzel is építgetik a magukról kialakított képet.

Charlie szerint azonban a szponzorált koncertek között ritka a hasonló színvonalú előadás. „Manapság sajnos éppen magára a zenére nincs elegendő pénz – jelentette ki ironikusan. – Én megtehetem, hogy nem megyek diszkókba énekelni. A vállalati bulikon is sokan tátognak playbackre, mert a megbízónak nincs egymilliója színpadtechnikára.” D. Nagy Lajos, a Bikini énekese is megerősítette: manapság hagyományos koncertből van a legkevesebb. Szerinte ez bizonyos szempontból jó, hiszen az emberekhez eljut a zene, a fellépők válláról pedig lekerül a szervezés terhe – hogy a pénzügyi kockázatról már ne is beszéljünk. „Szerencsére egyre inkább az élő zene dominál – mondta. – Persze vannak igénytelen haknik is, de egyre több a multi, amely képes színvonalas koncertet is finanszírozni.” D. Nagy szerint a nagy nyári roadshow-k külön kategóriát jelentenek: ezek szintén ingyenesek, de itt általában nem a bevétel, hanem a reklám a fontos.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!