Hírek

2007.02.26. 06:19

Rohadt gyümölcsöt vásároltam az áruházban

Olvasónk az egyik nagy áruházban vásárolt. Gyümölcsöt vett, ám a család otthon szomorúan látta: az eper penészes, rothadt. A szavatosság éppen a vásárlás napján járt le.

Rados Virág

Amennyiben a problémát a helyszínen tapasztaljuk, bátran írjunk be a vásárlók könyvébe. Ha otthon derül ki a baj, a vásárlási blokk birtokában reklamálhatunk – mondta el Magdus Ágnes, a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezető főtanácsosa. Fontos, hogy meglegyen a nyugta. Máskülönben igen nehéz igazolni, hogy a terméket az adott áruházban vettük. Panaszunkról az üzletnek fel kell vennie a reklamációs jegyzőkönyvet. Továbbá ki kell cserélnie az árut, illetve ha nincs ugyanaz jó minőségben, vissza kell fizetnie a pénzt.

Ha erre a bolt nem hajlandó, panaszunkkal forduljunk a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez. Minden megyében működik ilyen hatóság. Az ellenőrök kivizsgálják a történteket. Ha az üzlet a panaszfelvételkor szabálytalanul járt el, és ez beigazolódik, büntetést kaphat. Fogyasztóvédelmi bírságot szabhatnak ki rá.

Előfordul, hogy a boltokba fertőzött vagy lejárt szavatosságú gyümölcs kerül. Megtörténik, hogy a más országokból behozott élelmiszerrel már eleve gond van. Zöldségekkel, gyümölcsökkel kapcsolatos panaszainkkal keressük fel a Növény- és Talajvédelmi Központi Szolgálatot (1118 Bp., Budaörsi út 141-145).

Mindig nézzük meg a lejárati időt, mert az áruházak sokszor az utolsó pillanat után is a polcon hagyják a termékeket.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!