Hírek

2007.04.19. 06:05

Ránk fér az imázsépítés

A külföldi sajtóban megjelenő pozitív cikkek sokat javíthatnak Magyarország megítélésén. Ez rá is fér az országra, mivel az első két hónapban kevesebb vendég érkezett az uniós országokból.

Tóth Marcella

Az olasz sajtót elárasztották az utóbbi időben a Magyarországról szóló cikkek. Remélhetőleg ez meghozza az olaszok kedvét egy magyarországi kiruccanáshoz. Az év első két hónapjában ugyanis hét százalékkal kevesebben érkeztek Olaszországból, mint egy évvel korábban. Pedig a dél-európai ország hazánk negyedik legjelentősebb küldő piaca.

Az olasz Panorama magazin szerint Budapest a leggazdagabb kulturális kínálattal rendelkező hat európai főváros közé tartozik. Az elithez Rómát, Amszterdamot, Londont, Berlint, Bécset és Budapestet rangsorolták a felkért szakemberek. A felmérés keretében többek között azt vizsgálták, hogy a kulturális fővárosokban milyen áron látogathatók a múzeumok. A legdrágábbnak Róma bizonyult, és Budapest esetében találták a legkedvezőbbnek a belépőjegyek árát.

Az olasz Name magazin a címlapon közölt Budapestről készült fotót, a Panorama Travel nagyközönségi utazási magazin és a Donna Moderna női magazin pedig a magyar húsvéti szokásokat mutatta be. Nemcsak Olaszországban jelentek meg a közelmúltban cikkek Magyarországról. Március közepén például hosszú, színes összeállítást közölt Budapestről a svájci Sonntags Zeitung című vasárnapi újság. A cikk bemutatja Budapest wellness és kulturális turisztikai lehetőségeit, valamint az olvasók figyelmébe ajánlja a kiváló fogászati szolgáltatásokat.

Amerikában tavaly a vezető napilapokban, többek között a New York Times, a Washington Post és a Miami Herald című újságokban jelentek meg cikkek Magyarországról. Ráadásul most már nem is úgy említik hazánkat, mint egy egzotikus, ismeretlen országot, s legtöbbször tematikus cikkek jelennek meg Magyarországról az építészet, a gasztronómia, a kultúra, a dunai hajózás, vagy akár a képzőművészet témakörében.

Noha az október 23-ai zavargások idején több helyen is címlapra került Magyarország, a Magyar Turizmus Zrt. külképviselete szerint ez nem rontott számottevően hazánk megítélésén. Kivételek ez alól az oroszok: a szeptemberi-októberi események után novemberben elmaradtak a gyerekcsoportok.

A turisztikai statisztika ennek ellenére azt mutatja, hogy több országban is erőteljesebb marketing kampányra lenne szükség. Idén januárban és februárban az Európai Unió országaiból érkezett vendégek két százalékkal kevesebb éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken, mint 2006 azonos hónapjaiban. A legjelentősebb küldő országok közül a Nagy-Britanniából, Németországból és Olaszországból érkező állampolgárok vendégéjszakáinak száma csökkent, míg a Hollandiából és Ausztriából érkezőké emelkedett.

Érdekesség, hogy a lengyelek is kezdik komolyabbra fűzni a magyarokhoz fűződő legendás baráti viszonyukat: az első két hónapban negyven százalékkal több vendégéjszakát töltöttek hazánkban, mint a tavalyi év azonos időszakában. Az elmúlt évben az oroszok körében nőtt meg jelentősen a Balaton népszerűsége. A görög, a norvég, a román és az ukrán turisták pedig főként a Budapest-Közép-Dunavidék régióhoz vonzódnak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!