Hírek

2007.08.06. 16:30

Halálutak Magyarországon

Árvay

A környezetvédők szerint az autópálya-hálózat fejlesztése elhibázott lépés. A természetromboláson túl, a féktelen száguldozás aszfaltcsíkja a környezetszennyezés és a balesetek melegágya is egyben.
Ezeknek az állításoknak mondanak ellen a statisztikai adatok, amelyek szerint a sztrádák a legbiztonságosabb, és az egyenletes haladás miatt legkevésbé környezetszennyező utak. Az egy számjeggyel jelölt főutak közül viszont nem egy birtokolja a nem túl dicső „halálút” elnevezést. A teherforgalom ugyanis lassítja a tempót, a megtorpanó kocsisorokban pedig mindig akad türelmetlen vezető, aki a cérna elszakadása után felelőtlen előzésbe kezd. A balesetek ezért mindennaposak egyes szakaszokon.

A legveszélyesebb útvonal nemrég még a Budapestet Dunaújvárossal is összekötő 6-os főút volt. Az Ercsi utáni árvízvédelmi töltésen vezető útpálya egyeneseiben legtöbbször nem is az ütközések, hanem a gyorshajtás miatti kisodródások szedték az áldozatokat. Az M6-os megnyitása óta a helyzet változott. Ma a Szolnokon át Debrecenbe tartók süvítenek a halálutak királyán. A négyesen ebben az évben eddig csaknem 130 súlyos baleset történt. A hatoson „csak” hatvanszor helyszíneltek a rendőrök, míg a harmadik a sorban a Balatonra tartó 7-es út, ahol 55 halálos csattanás történ idén.

Hazánk főútvonalain egyébként csaknem félezer halálos karambol történik évente. Ezeknek elsősorban a gyorshajtás az oka, amely ellen a rendőrség tehetetlen. A tervezett fix telepítésű traffipaxok, illetve az utak mellett elhelyezett elrettentő hatású óriásplakátok javíthatnak majd a helyzeten. És természetesen az autópályaszakaszok minél gyorsabb építése.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!