2007.12.06. 19:05
Frissítőper: vesztett a fapados légifuvaros
Alulmaradt a bíróságon a Wizz Air légitársaság azzal az utassal szemben, aki beperelte, mert nem kapott grátisz enni és inni, amikor órákat késett a gépe. A Pest Megyei Bíróság hét eleji, jogerős döntése szerint a cégnek több mint 75 ezer forint nem vagyoni kártérítést és 68 ezer forint perköltséget kell fizetnie, mert nem kínált – a várakozási idővel ésszerű arányban – étkezést és frissítőket.
Ezzel a fapados társaság megsértette a felperes emberi méltóságát – szól az ítélet –, és megszegte azt az európai közösségi rendeletet, ami a járattörléskor vagy tetemes késéskor nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályairól szól. Ez általános ellátási kötelezettséget ír elő, amit a Wizz Air az érvényes üzletszabályzatában oly módon szűkít, hogy az veszélyezteti a rendelet célját.
A perben a cég azzal védekezett, hogy a fedélzeten ingyenes ellátás nem jár, s bár üzletszabályzata előírja, hogy késés esetén az utasok étkezési kuponra jogosultak, ez korlátozható vagy elutasítható, ha további késedelmet okozna ez az ellátás. Az utas Brüsszelből repült volna Budapestre, és a gépe három órát késett. A Wizz Air nem gondoskodott a repülőtéren várakozókról, s felszállás után pénzért kínált ételt és italt.