2007.12.19. 06:01
Ülőgarnitúrát vásároltam, a kanapéból hiányzott egy darab
Olvasónk ülőgarnitúrájából, amelyet egy nagy bútorüzletben vásárolt, hiányzott egy darab. Ez az otthoni összeszereléskor derül ki. Csak azért adták vissza a pénzt, mert a foglalkozása jogász.
Ha kiderül, hogy hibás árut vásároltunk, több megoldás lehetséges – mondták a Dr. Schneider Ügyvédi Irodában. Az egyik, hogy a kereskedő azonnal (a törvény szerint lehetőleg tizenöt napon belül) kijavítja, illetve kijavíttatja a hibát. Ha ezt nem teszi, mert mondjuk az áru javíthatatlan, ki kell cserélnie a terméket. Azt is felajánlhatja, hogy a vevő vásárolja le az árut. Vagy vásároljon mást, és a különbözetet visszafizetheti.
Ha a fentiek közül egyiket sem teszi, és a mi érdekeink jelentősen sérülnek, elállhatunk az adásvételi szerződéstől. Vagyis ez esetben kötelesek visszafizetni nekünk a vételárat. Ha vita bontakozik ki, és nem tudunk a kereskedővel dűlőre jutni, a vitát a békéltető testület segítségével vagy bíráságon rendezhetjük. Ne szaladjunk tehát a fogyasztóvédelemhez – ők semmit sem tehetnek. Az adásvétel polgári ügylet, polgári úton is kell rendezni. Olvasónk felháborítónak tartja, hogy az áruházban csak akkor intézkedtek, amikor megtudták, hogy ő, a vevő jogász. Tartottak tőle, hogy a paragrafusokban jártas szakember még bajt hozhat rájuk. Ez is jelzi, hogy nálunk a kereskedelem és a vásárlói öntudat még gyerekcipőben jár. Ne engedjük, hogy a bolondját járassák velünk!
A helyszínen kérjük el a vásárlók könyvét, ahová szintén jegyezzük be a történteket. Így az esetnek írásos nyoma marad. Hívathatjuk az illetékes áruosztály vezetőjét, és neki is beszámolhatunk a történetről. Mielőtt azonban bíróságra megyünk, keressünk fel egy ügyvédet, aki írásban felszólítja a kereskedőt.