2008.02.07. 14:49
Hiller: a közoktatásban az alapkészségek megerősítése a feladat
Az alapkészségek megerősítését nevezte a közoktatás legfőbb feladatának Hiller István szakminiszter a csütörtöki kormányszóvivői tájékoztatón.
Elmondta: nemzetközi kutatások szerint tíz és tizenöt éves koruk között a magyar diákok tudása sem önmagukhoz, sem külföldi kortársaikhoz képest nem fejlődik megfelelően. A miniszter kifejtette: nem a tényismeret hiányzik, hanem az az ismeret, miként lehet a gyakorlatban felhasználni az elsajátítottakat; mint mondta, összhangot kell teremteni a lexikális tudás és az alapkészségek erősítése között.
Az oktatási és kulturális miniszter megemlítette, hogy a felsőoktatásban kitűzött öt cél közül ma már csak az akkreditáció minőségbiztosítása van hátra; közlése szerint az idei év első felében születnek meg e témában „a szükséges döntések”. Arra a kérdésre, milyen hatással lehet a képzésre, ha a márciusi referendum nyomán megszűnik a fejlesztési részhozzájárulás, Hiller István közölte: így kevesebb pénzük lesz az intézményeknek és - ösztöndíjukon keresztül - a tanulóknak.