Hírek

2008.03.15. 11:33

Másfél milliárdot költ a kormány reklámra

Másfél milliárd forintot költ a kormány az Új Tulajdonosi Program (ÚTP) – a népi részvények – népszerűsítésére,

BAMA

Másfél milliárd forintot költ a kormány az Új Tulajdonosi Program (ÚTP) – a népi részvények – népszerűsítésére, olvasható a Határozatok Tárában. Az összeget a költségvetés általános tartalékából szabadítják fel.
A Kormányszóvivői Iroda tájékoztatása szerint a bruttó 1,5 milliárd forint nem is olyan sok. Mint közölték: ebből a pénzből egy magyar állampolgár tájékoztatására mindössze 125 forintot fordít a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt, ez a pénz pedig kevesebb, mint két belföldre feladott postai levél költsége.

Az ÚTP propagálására a négy közbeszerzési pályázatot a Vagyonkezelő írta ki nettó 1,25 milliárd forint összértékben. Az ajánlattévőkkel szemben elvárás az általános szakmai referencia, a kiválasztás szempontja a legjobb ár. Olcsóbban azonban aligha ússzuk meg, hiszen rendszerint nem ajánlanak jelentősen kevesebbet a kiírt összegnél, mivel az a pénz már úgyis el van különítve, tehát elkölthető. Az eredményhirdetés időpontja április 21., a szerződéskötésre április 30-án kerülhet sor.

Cser-Palkovics András, a Fidesz helyettes szóvivője szerint a kormány a másfél milliárdot saját maga reklámozására költi. A szóvivő ezért felszólította a kabinetet, hogy az értelmetlen pénzszórás helyett adja vissza azt a pénzt az egészségügynek és a felsőoktatásnak, amit kivontak onnan. A Kormányszóvivői Iroda így reagált: érdemes a mostani beszerzés nagyságát összehasonlítani az Orbán-kormány kiadásaival: 2001-ben ugyanis kormányzati kommunikációra akkori árakon csaknem 7 milliárdot költöttek.

A kormányszóvivői ezzel szemben úgy látja, nem csak jogszabályi kötelessége, hanem felelőssége is az állampolgárok tájékoztatása az őket érintő döntésekről. Különösen akkor fontos ez – hangsúlyozta lapunknak a Kormányszóvivői Iroda –, amikor olyan lehetőségek nyílnak meg az emberek előtt, amelyre az elmúlt 18 évben nem volt példa.

Mire mennyi jut?


– Kreatív tervezési-, kampányszervezési- és ügyfélkapcsolati feladatok: nettó 167 millió forint.
– PR- és rendezvényszervezési feladatok: nettó 83 millió forint.
– Médiatervezési és vásárlási feladatok: nettó 750 millió forint.
– Nyomdatermékek nyomdai úton történő előállítása és terjesztése: nettó 250 millió forint.
Forrás: Kormányszóvivői Iroda

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!