Hírek

2008.03.12. 18:04

OECD: sok tanár, kevés diák, kevés pénz

„Komoly gazdasági lehetőség van a résztvevők számának növelésében” – állt ki a hallgatói létszámbővítés mellett egy budapesti konferencián az OECD (Nemzetközi Gazdasági és Fejlesztési Szervezet) vezető oktatási szakértője. Michael Davidson kiemelte: „Jelentősen nőtt az elmúlt években a felsőfokú végzettségűek aránya, de ez még mindig elmarad az OECD-átlagtól”.

Kun Tamás

További negatívum, hogy az OECD által kezdeményezett PISA-kutatás adatai szerint Magyarországon minden más országnál jobban befolyásolja a diákok eredményeit, hogy milyen iskolába járnak. A szakértő hozzátette, az oktatásban egy diákra jutó költségek igen alacsonyak, míg a pedagóguslétszám viszont indokolatlanul magas. A szakértő szerint nem a tanárlétszám növelése a kulcs a felemelkedéshez, hanem a tanárképzés színvonalának javítása. Törődni kell a továbbképzésekkel, megfelelő értékelési-minősítési szempontokat kell kidolgozni. Továbbá elsőrangú kérdés a jobb szelekció. „Jelenleg túl sok pedagógust bocsát ki a rendszer, ez azzal a veszéllyel jár, hogy olyanok is végzettséget szereznek, akik nem szerettek volna eredetileg pedagógusok lenni”.

A tévhiteket cáfolva pozitívumként azt említette, hogy az OECD-országok közül a jövedelem tekintetében Magyarországon a legnagyobb a diplomások előnye az érettségizettekhez képest. Az OECD március végén egy tanulmánykötetet bocsát a magyar kormány rendelkezésére, amely a legfontosabb problémagócokkal kapcsolatos intézkedések hatásait fogja elemezni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!