Hírek

2008.04.13. 06:00

Jócskán késett a futárszolgálat, mégis fizettem

Olvasónknak időgaranciát ígért egy futárszolgálat. A futár tíz percet késett, az úrnak mégis fizetnie kellett. A számlára a rendelés idejeként későbbi időpontot írtak.

BAMA

Ha a pizzát vagy bármit, amire időgaranciát ígérnek, telefonon rendeltük, kérjük ki a telefontársaságtól a hívásrészletezést – mondták a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában.  Ezen feketén-fehéren látszik a pizzafutár-szolgálat száma mellett a telefonálás időpontja. Vagyis írásos bizonyítékunk van róla, hogy mikor rendeltük az ételt. Ha tehát megvan a lista, küldjük el azt a cégnek egy levél kíséretében. Ebben visszakövetelhetjük a rendelés árát, hiszen az időgaranciával ők ingyenességet ígértek. Ugyanakkor kérhetjük egyéb költségeink megtérítését. Hiszen igénybe vehettünk ügyvédi vagy más szakértői segédletet, és a telefontársaság listája is pénzbe került.

Az ügyet a vétkes szerződésszegés tipikus esetének tartják a Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatóság Közép-magyarországi Regionális Fogyasztóvédelmi Felügyelőségén. Ebből akár polgári per is lehet. (Más kérdés, ki nyújt be keresetet egy pizza miatt.) Az esetet bejelenthetjük a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnak. Mindent próbáljunk meg, hogy a történteknek írásos nyoma maradjon. Tüntessük fel a futárnál maradó számlamásolaton az időpontot, mikor érkezett a pizza. Az eset a reklámtörvényt is sértheti. A megtévesztő reklámért a Gazdasági Versenyhivatal reklámbírságot szabhat ki. Ami tetemes összeg.

Az futárszolgálat utólag azt is állította, hogy arra a kerületre, ahol az úr lakik, nem érvényes az időgarancia. Ez már valóban több a soknál. De bármit teszünk, egyet érdemes megfogadni és megtartani: ettől a cégtől többet nem rendelünk.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!